Građani Srbije traže 2.500 i 3.500 evra za kola: Kupljena 152 ekološka automobila

 
  • 2
ekološki automobili, eko, punjac, gorivo Foto: Shutterstock

Građani Srbije do sada su kupili 152 ekološka vozila, odnosno toliko je doneto rešenja o odobravanju subvencija, saznaje naš portal. Dodatno, u radu je još 34 zahteva.

Srbija može i ima potencijala da proizvodi baterije za električne automobile. O tome se često govori u poslednje vreme kada se pomene i priča o litijumu u Srbiji.

A koliko su građani Srbije zainteresovani za ovu vrstu vozila? Proveravali smo u resornom ministarstvu šta je promenila subvencija.

Od početka primene Uredbe, odnosno od prvog januara ovde godine subvencionisana je kupovina 152 električna i hibridna vozila dok je 34 zahteva u fazi razmatranja i rešavanja, potvrdili su za Telegraf Biznis u Ministarstvu za zaštitu životne srednine. 

Kako nam napominju, Uredba o uslovima i načinu sprovođenja subvencionisane kupovine novih električnih i vozila koja uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem pokreće i električni pogon (hibridna vozila): izmenjena je u članu 4.

To znači da za vozila vrste M1 (putničko vozilo koje ima najviše 9 mesta za sedenje) i N1 (teretno vozilo čija masa ne prelazi 3,5 tona) koja pokreće hibridni pogon koji uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem ima električni pogon uvedena i specificirana i vrsta obračuna po WLTP metodologiji (WLTP – ponderisana kombinovana vrednost), za koji se odobrana 3.500 evra u dinarima, po srednjem kursu NBS, na dan uplate;

Električni automobili Foto: Freepik/Fortrade

Za vozila vrste M1 i N1 koja pokreće hibridni pogon koji uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem ima barem jedan električni motor i može da se bez aktiviranja motora sa unutrašnjim sagorevanjem određeno vreme samostalno kreće isključivo na električni pogon, pri čemu se proizvodnja električne energije za dopunu baterija obavlja unutar samog vozila, izmenjena je visina dozvoljenih emisija CO2 sa dosadašnjih 100 g/km na maksimalno dozvoljenih 140 g/km obračunatim po WLTP metodologiji (WLTP – kombinovana vrednost), za koje se odobrava 2.500 evra u dinarima, po srednjem kursu NBS, na dan uplate.

Prvi put je uvedena kupovina takvih vozila putem subvencija, a to je jedna od mera koju sprovodi Ministarstvo za zaštitu životne sredine. Reč je o subvencionisanju kupovine novih vozila koja imaju isključivo električni pogon, kao i vozila koja uz motor sa unutršanjim sagorevanjem pokreće i električni pogon (hibridni pogon).

Na taj način neposredno se podstiče korošćenje ekološli prohvatljivog vida transporta, u okviru sprovođenja mera za poboljšanje kvaliteta vazduha, i u cilju unaprđenja kvaliteta životne sredine.

Inače, naši građani najviše traže hibride, sa stimulacijom od 2. 500 evra. 

Saobraćaj je jedan od najvećih zagađivača, a Srbija će zabraniti uvoz najlošijih automobila koji stižu na naše tržište a uglavnom završe u Beogradu.

Video: Ovo je prva mačka koja je zamenila manekenke na sajmu aubomobila: Zgodni modeli su prevaziđeni

(Telegraf Biznis)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Bik koji leži

    4. jun 2021 | 17:26

    Šta je sa subvencijama za auta sa TNG? Drzava obecala subvencije i za njih pa nikad dočekati. Mnogo više vozaca bi se odlucilo za takva auta i bila bi veca korist za ekologiju.Ovako država časti nekolicinu ljudi koji imaju novca za el.vozila i bez subvencija.Znači,ko ima daj mu još a vi sirotinjo slikajte se

  • Ivan Spasic

    4. jun 2021 | 12:21

    Nije mi jasno zašto za hibride daju 2500 evra a za potpuno električno vozilo doduše malo daju 500 evra podsticaja da je obrnuto verujem da bi bilo kudikamo više takvih vozila na ulicama

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>