Potrošači pokreću ekonomiju svake zemlje: Ali, pred njima su sada 3 izazova na koja ne mogu da utiču
Svet se suočava sa nezapamćenom krizom, koja se odražava na više načina i pogađa razne društvene grupe. Kako grupi kupaca, odnosno potrošača pripadaju svi - onda je ova kategorija umnogome najpreča u nameri da se reše neki vanredni problemi.
A ima ih. Prolongirana pandemija učinila je američke potrošače "mizernim", navodi CNN ovih dana, aludirajući na 3 ključna izazova s kojima se susreću: manjak zaliha, visoke cene i delta soj.
Kada kažemo nestašica, to se odnosi kako na nedostatak radnika, tako i na manje hrane, komada nameštaja i ostalih potrepština u prodavnicama, dok su cene skočile zbog rasta cena sirovina, ali i zato što potražnja nadmašuje ponudu.
S druge strane, kovid-19 ne jenjava, a delta soj se posebno rapidno širi Amerikom.
Prema pisanju CNN-a, američka ekonomija ne može se potpuno oporaviti bez pomoći svojih potrošača, koji su okosnica ekonomske snage nacije. Ali rastuća inflacija, nestašica robe, problemi u lancu snabdevanja i sve veći broj zaraženih virusom korona - ostavili su potrošače u nebranom grožđu.
Njihova potrošnja, regularno, čini oko dve trećine američkog bruto domaćeg proizvoda. Federalne rezerve su u nedavnom izveštaju navele da je privredni rast blago smanjen na umeren tempo tokom leta, zbog zabrinutosti oko kovida: potrošači su manje večerali napolju i manje putovali.
Prodavci automobila kažu da se problemu s manjkom čipova ne vidi kraj. Kako smo skoro pisali, neki kineski dobavljači koriste priliku da zbog toga uvećaju cene za čak 40 puta, u odnosu na nabavne cene.
Video: Ciprijani: Uvek je dobro širiti se na mesta koja volite
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.