• 32

Gorivo nam "jede" platu, a ipak, vozača nikad više: Kako vi idete na posao i koliko novca dajete?

U mnogim zemljama Evrope, a posebno u Velikoj Britaniji, u jednom momentu je došlo do stravične nestašice goriva, a redovi ispred benzinskih stanica bili su kilometarski

  • 32
gorivo, pumpa, benzin

Foto: Freepik

Večita dilema za mnoge vozače: kako ići na posao, kolima ili gradskim prevozom? U prvom slučaju, imate svoj komfor i štedite vreme, ali je vožnja sopstvenim automobilom svakako skuplja varijanta od mesečne GSP kartice.

Posebno u Beogradu, gde dobar deo radnika svakodnevno prelazi s jednog kraja grada na drugi, kako bi stigao od kuće do posla, i obrnuto. Ako vas put vodi iz centra na Novi Beograd - a pritom računamo samo odlazak na posao i vraćanje kući - mesečni izdatak za gorivo je u proseku nekih 70/80 evra, zavisno od potrošnje i modela vozila.

Ako ste na udaljenijim lokacijama, računajte na dobrih 10.000 do 12.000 dinara mesečno, pa i više, zavisno od toga koliko koristite  automobil i mimo posla. Ovo su iskustva nekih naših čitalaca, ali svakako da uvek ima izuzetaka. Cene, pritom, neprestano variraju i umnogome se razlikuju od pumpe do pumpe.

U ovom momentu, BMB 95 ima cenu od 166,5 do 172,5 dinara po litri, zavisno od pumpe, dok je BMB 100 sve bliži cifri od 178/179 dinara. TNG je u rasponu od 97,9 do 98,4 dinara - i predstavlja najekonomičnije rešenje.

Primetno je da je ovih dana poskupeo i dizel, pri čemu Evro Dizel košta oko 173 dinara.

U mnogim zemljama Evrope, a posebno u Velikoj Britaniji, u jednom momentu je došlo do stravične nestašice goriva, a redovi ispred benzinskih stanica bili su kilometarski. Manjak zaliha je svakako uticao na rast cena, kako u Evropi, tako i u SAD.

Kada je napravljen presek sredinom prošlog meseca, zabeleženo je da je od početka 2021. benzin poskupeo 28, a dizel 23 dinara. Stručnjaci kažu da je rast cena goriva svakako direktna posledica boljeg kotiranja nafte na tržištu - a trgovci gomilaju zalihe zarad boljeg plasmana na tržištu.

Gužva, Leto, Ljudi, Vožnja

Foto: Nikola Tomić

U zemljama poput Hrvatske i Mađarske u proteklom periodu je došlo do uvođenja bitnih promena: naime, ograničene su cene goriva. Podsećamo, naše komšije su sredimo oktobra donele važnu odluku, a potom je zamrzavanje cena goriva produženo.

To znači da će u toj zemlji cena benzina ostati na 11,10 kuna ili 1,47 evra, a dizel goriva na 11 kuna, odnosno 1,46 evra.

Za mnoge, učestalo sipanje goriva i vožnja sopstvenim automobilom - postali su luksuz, a posebno ako računamo redovno održavanje vozila. Takođe je jasno da su i usluge majstora poskupele, kao i auto-delovi. Činjenica je da mnogima četvrtina ili petina plate odlazi na gorivo, a ipak, ne odriču se te rutine.

Pišite nam u komentarima kako je u vašem slučaju?

Da li idete kolima na posao i koliko novca mesečno izdvajate u te svrhe?

Glasajte

Video: Bajatović otkriva kada će biti stabilizovano snabdevanje gasom u Srbiji

(Telegraf Biznis/B.Đ)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • 🔴🔵⚪

    20. novembar 2021 | 08:20

    Kakvo crno gorivo?? Mi smo trenutno dosli do faze, da radimo samo za hranu i komunalije!

    68
    9

    Podelite komentar

  • lami

    20. novembar 2021 | 09:27

    Slušaj komfor to nije komfor nego potreba nismo svi u Beogradu pa da imaš prevoz na svakih 5 min!

    46
    7

    Podelite komentar

  • Marko

    20. novembar 2021 | 08:51

    Kompletna svetska privreda, a posebno trgovina klizi u spekulativnu zonu. Prost primer je gorivo u Makedoniji, odlican evro dizel oko 1,02 evra za litar, a i oni imaju poreze, akcize i isto uvoze svaki litar...Ili poskupljenje automobila koji su i onako preskupi, odnosno precenjeni...Dalje litar ulja cena skocila 100% za par dana...Mercedes od 100000 e ne moze u prodaju, zato sto nemaju cipove koji kostaju par evra...i jos milion primera...da cilj nije veca i kvalitetnija proizvodnja, a zatim bolja potrosnja. Apetiti vlasnika, silnih menadzera, a i drzava je uzeti sto vise ne mareci za osnovna pravila ekonomije...e zato se polako ali sigurno u celom Svetu stvara moderno ropstvo, tako da ce ljudi koji zive od svoga rada biti dovedeni u stanje kada svojim radom obezbedjuju samo osnovne potrebe, a sve ostalo ce biti dostupno iskljucivo zaduzivanjem...

    40
    4

    Podelite komentar