5 trikova za mudru kupovinu, posle praznika i usred rasta cena
Svi veliki trgovinski lanci imaju svoje brendove, gotovo za svaku vrstu proizvoda, i primetićete da su oni značajno jeftiniji
Usred inflacije koja je zahvatila ceo svet, i nakon praznovanja kada se trošilo više (posebno u prehrambenim radnjama), sada ponovo treba naći balans i "držati korak" sa rastućim potrošačkim cenama.
Ipak, to možda zvuči jednostavnije nego što, zapravo, jeste. Hrana je, naime, poskupela 30 odsto, prema najnovijem izveštaju Organizacije za hranu i poljoprivredu UN (FAO).
Kako uštedeti ako nema povoljnih opcija, čak i među istom vrstom robe, od različitih proizvođača? Nekih opcija, međutim, ipak ima.
"Matične" marke
Svi veliki trgovinski lanci imaju svoje brendove, gotovo za svaku vrstu proizvoda, i primetićete da su oni značajno jeftiniji. Problem? Nisu dovoljno popularni. Istina, neke "kopije" možda nisu istog kvaliteta kao neki originalni keks ili čokolada, ali je i to više individualno pitanje.
Poredili smo dve cene ovih dana: na jednoj strani je popularan domaći keks, sa cenom od više od 100 dinara za manje pakovanje, dok sličan proizvod "matične" robne marke jednog lanca - košta upola manje.
Osim toga, mnogi veliki prehrambeni lanci često imaju i svoje autentične proizvode, počev od brašna i mleka, pa sve do praška za veš. Oni robu uglavnom uzimaju od proverenih dobavljača, ali pošto se prodaje pod drugim brendom - cena je niža.
Rok trajanja
Obratite pažnju na proizvode koji su pred istekom roka, uglavnom jogurt, slatkiši, upakovani suvomesnati proizvodi, jer su često sniženi 30 do 50 odsto, a uglavnom imate nekoliko dana "fore" da ih popijete/pojedete, što je i više nego dovoljno ako vas ima više u kući i ako je količina koju ste kupili relativno mala.
Akcije
One su tu da ih iskoristite, i ne znače da je neki proizvod loš. Takođe, savet je da obilazite nekoliko trgovaca dok "ne uđete u štos", jer je određeni proizvod uglavnom stalno na akciji, samo ne u istom marketu. Tako se daje i konkurentska prednost svakom trgovcu da sniženi proizvod ponudi samo on - u datom momentu. Naravno, dešava se i da jedan isti artikal bude snižen u isto vreme, u svim vodećim prodavnicama u zemlji.
Birajte pametno
Ma koliko vam neke grickalice, slatkiši, pića i ostalo delovali kao "sitna para" u prvi mah, ako njima napunite korpu, na kasi ćete shvatiti da ste dali mnogo para za "usputnu hranu". Pre svake kupovine napravite spisak: ispišite koje osnovne namirnice vam trebaju, uključujući i voće i povrće, a tek onda na red dolaze slatkiši, čips, sredstva za održavanje kuće itd.
Recimo, ako za 1.000-2.000 dinara možete spremiti ručak za celu porodicu, onda je prilično besmisleno isti novac potrošiti na čokolade i kekse, a ovih dana možemo primetiti da su tim proizvodima cene značajno skočile.
Pitajte sebe: "Da li mi treba ovo?"
Ovde dolazimo do momenta kada akcije nisu "rešenje" za sve. Dakle, ako neke proizvode nikada ne konzumirate ili koristite, nemojte ih kupovati ni na sniženju.
Radnje takođe imaju taktiku da često menjaju raspored u objektima, tako da uvek morate da prođete kroz celu radnju kako biste došli do onoga što vam treba. Na tom "putu", mnogima se desi da s rafova pokupe i ono što im zaista ne treba, ali je sniženo ili im svojim natpisom/ambalažom "bode oči".
Video: Mesec, nebo, zvezdice i luksuzni ugođaj, a od cene će vam se zavrteti u glavi
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Hes
Sve je skupo tako da nema pametne kupovine
Podelite komentar
Džontra
Aj burazere,otvorili ste mi oči...nema više marke I kvaliteta,sve je otišlo gore,20-30 kinti po proizvodu apsolutno ništa ne znači...
Podelite komentar
Zoran
Ako za rucak dajete 1000-2000 din. mozete ovo ono. Procitah pa ne mogu da verujem. A gde je dorucak, vecera ispada treba nam 4000 na dan. Znaci moja plata ima za 10 dana posle da jedem ...
Podelite komentar