• 3

Radnje zatrpane viškom odeće: Cene uglavnom skočile, ali ljudi ipak šopinguju. A vi?

Najnoviji izveštaj govori da tržište rada u SAD - ostaje snažno

  • 3
haljina, proleće, devojka, kafa, klupa, džemper

Foto: Freepik/svetlanasokolova

Iako su rashodi prilično porasli, te je ljudima generalno prioritetno da kupe osnovne namirnice i plate račune, izgleda da ipak "ostaje prostora" i za neesencijalnu robu.

Naime, uprkos tome što prodavnice ne znaju šta će sa viškom robe, odnosno zalihama nagomilanim u magacinima - kupci u SAD i dalje plaćaju više, kako bi obnovili svoje ormare.

Cene odeće porasle su 0,8% u junu, u odnosu na maj, i 5,2% na godišnjem nivou, prema indeksu potrošačkih cena Zavoda za statistiku rada. Sve u svemu, merač inflacije, koji uključuje svakodnevne artikle kao što su hrana i gas, porastao je za 9,1% više od očekivanog u odnosu na godinu ranije.

Ali, trendovi koji prate odeću su još jedna mešovita metrika koja drma Ameriku, dok ekonomisti i analitičari industrije pokušavaju da procene snagu potrošačke i američke ekonomije.

Poslednjih nedelja mnoge istaknute kompanije i investitori upozoravaju na recesiju. Trgovci na malo, uključujući Target, Gep i Volmart, najavili su planove za veća sniženja kako bi se otarasili neželjene robe. Očekivalo se da će ti potezi biti deflatorni. Ipak, prodaja i cene odeće - barem do sada - nalaze se na vrhuncu prošlogodišnjeg nivoa.

Tržište rada takođe ostaje snažno, piše CNBC. Izveštaj o radnim mestima za jun prkosio je strahovima od recesije, pošto je stopa nezaposlenosti ostala nepromenjena, a platni spiskovi nadmašili su očekivanja. Neki trgovci beleže dobre rezultate, poput Levisa, koji je porastao 15% u odnosu na prethodnu godinu za kvartal koji se završio 29. maja.

Prodaja odeće u SAD porasla je 5% u odnosu na prethodnu godinu, u periodu od januara do maja, i za 13% u odnosu na isto vreme pre pandemije (2019. godina). Posebno je tražena svečana odeća, sada kada Amerikanci ponovo idu na venčanja ili provode više vremena u kancelariji.

Da li kupujete odeću češće nego pre krize?

Glasajte

Kada kupuju stvari za te prilike, neki potrošači ne mare za to da li su traženi artikli na rasprodaji ili nisu. Recimo, prodaja ženskih haljina porasla je za 42% u odnosu na prethodnu godinu, u intervalu od januara do maja. To je, takođe, za 14 odsto više nego 2019. S druge strane, promena u preferencijama potrošača je uticala na trgovce na malo, koji su se snabdeli "pogrešnom robom".

Izvršna direktorka kompanije Gep je ove nedelje podnela ostavku, budući da je kompanija u problemu. Kažu da kupci ne žele dukseve i sportsku, ležernu odeću kakva je bila popularna tokom perioda karantina. Takođe je došlo do neusklađenosti kada je reč o poručenim veličinama odeće, jer je stvoren pritisak na plus-size.

Podsećamo, u Srbiji je 15. jula krenulo drugo letnje veliko sniženje, a evo na šta treba da obratite pažnju u šopingu ovih dana.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Tuza

    Ko to prica da narod nema novca.Istina,nemaju svi jednako,ali ulice pune automobila,letovalista i granicni prelazi zakrceni?!

    16
    0

    Podelite komentar

  • SS

    ...videćemo izveštaj o američkoj ekonomiji na zimu pa ćemo nastaviti diskusiju ... To što mediji izveštavaju može biti propaganda a i ne mora.....

    2
    0

    Podelite komentar