Ivana je dan pred odmor shvatila da joj je kartica blokirana zbog jednog naivnog razloga: Proverite ovu stavku

 
Čitanje: oko 2 min.
  • 8

Ivana je prošle nedelje pokušala da plati svojom karticom račune, međutim, kartica joj je odbijena. Pomislila je da je trenutna greška, platila kešom i uputila se do jedne drogerijske radnje, međutim, na njeno čuđenje i tu joj je kartica bila blokirana.

Dodatno je bila zabrinuta, jer je trebalo da putuje na odmor u inostranstvu sledećeg dana.

Znajući da joj nije istekla, i da sigurno ima novca na računu, pozvala je banku za objašnjenje.

Dobila je odgovor kako joj je kartica blokrana jer nije ažurirala tražene podatke.

Naime, u skladu sa Zakonom o sprečavanju pranja novca i finansiranju terorizma, koji je u našoj zemlji stupio na snagu pre tri godine, banke imaju obavezu da utvrde vaše podatke.

U matičnoj banci, Ivani su rekli da su joj slali mejl kao obaveštenje i da je to dovoljno sa njihove strane.

Međutim, ona smatra da jedan mejl nije dovoljan u današnje vreme da se klijent obavesti da će mu biti blokirati sav prihod.

"Taj mejl mi stiže na jednu stariju eletronsku adresu koju ne proveravam često. Mogli su da me pozovu ili pošalju neku vrstu opomene. Šta da sam shvatila na odmoru da su mi sredstva blokirana?! Nimalo zavidna situacija", požalila se ona.

Kreditna kartica, podizanje novca sa bankomata Foto: Shutterstock

Ovako je glasio mejl koji je dobila od banke (a koji je kasno uvidela):

"Koristimo ovu priliku da Vas obavestimo da je, u skladu sa Zakonom o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma ("Sl. glasnik RS", br. 113/2017), banka u obavezi da sprovodi periodičnu kontrolu i ažuriranje podataka i dokumentacije prikupljene prilikom uspostavljanja poslovnog odnosa.

U skladu sa zakonom, kao i Ugovorom o otvaranju, vođenju i gašenju računa, a imajući u vidu trenutnu situaciju u zemlji i nameru da, pre svega, zaštitimo zdravlje naših klijenata, neophodno je da dostavite putem elektronske pošte na koju Vam je upućen ovaj dopis tražene podatke", pišu oni.

Od dokumenata su tražili važeću ličnu kartu i popunjen uputnik.

Koristimo ovu priliku da vas podsetimo da i vi redovno čekirate svoju elektronsku poštu, kako ne biste zapali u nepriliku.

(Telegraf Biznis)

Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Vojislav

    4. septembar 2023 | 20:38

    0vo je neopevana bahatost! Ako klijent ima novca na racunu i redovno izmiruje sve obaveze, sa kojim pravom banka moze da mu blokira njegova sredstva koja su njegove pare a ne bancine. Radi zadtite klijenta od samog sebe, radi zastite zdravlja?! Ma daaaj...

  • Novosadjanin

    4. septembar 2023 | 20:47

    A sa druge strane kada se povede diskusija o fishingu banke kategoricki tvrde da NIKADA ne traze od svojih klijenata da meilom ili SMSom dostavljaju podatke kao sto je JMBG, broj telefona, broj racuna i sl. podatke. Kako onda verovati da meil kao sto je primila ta osoba nije prevara da bi neko nezakonito dosao u posed poverljivih podataka?

  • Vidoje

    4. septembar 2023 | 21:04

    Ove banke će nam još naplaćivati i zdravstvene usluge,jel brinu o našem zdravlju??? Sve je izvesnije da ovaj svet ide u totalno ludilo!?🤔

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>