"Kupka i dezodorans 800 dinara, i to na sniženju": Zaboravite popuste od 70 odsto, ovo su cene za Crni petak
Televizor za 10.000 dinara da, ali ne u Srbiji za Crni petak (engl. Black Friday). Ovo je druga godina za redom koja potvrđuje da su popusti i do 70 odsto stvar prošlosti, te da ćete u najbolju ruku naići na one do 40 odsto. A kada ih i nađete, možda će vam biti potreban kalkulator, jer kako javlja naša reporterka, gotovo da snižene cene i nisu istaknute.
U većini radnji, na etiketama nisu nalepljene snižene cene, već sami morate da računate koliko će vas roba koštati sa popustom. Retki brendovi ponudili su tokom cele nedelje sniženja, dok će mnogi popuste za Black Friday preliti i na dane vikenda.
Kako nam javlja reporterka sa terena, popusta većih od 30 odsto gotovo i da nema, dok odabir asortimana "nije atraktivan, niti po modelima, niti po bojama", odnosno da je reč o kolekcijama kojima sada vreme nije.
Popust na odeću ide do 40 odsto, a kada je reč o ženskim komadima, odnosi se na kapute, jaknu i trikotažu. Naravno, nekako "po inerciji", popusti se ne odnose na novu kolekciju.
Recimo, u jednoj radnji jakne su spuštene sa 6.500 dinara na 5.000 dinara, kaputi su spušteni na 5.500 dinara sa 7.000 inara, dok se džemperi na popustu kreću između 1.700 i 2.300 dinara.
"Deo na popustu već počinje da izgleda neuredno", priča nam reporterka, ukazujući na neprimereno ponašanje kupaca, koje je postalo trend i kada nisu popusti.
Zanimljivo, najmanji popusti su kod domaćih brendova.
Obuća je snižena od 20 do 30 odsto, radnja kožnih torbi nudi 10 odsto, 20 odsto je na tekstil, dok se u knjižarama može pronaći popust od 20 odsto. Kozmetika je na sniženju do 30 odsto. Cene se crvene, ali cifra i dalje odudara od platežne moći mnogih. Pa tako kupke na sniženju možete naći za do 300 dinara, dok su dezodoransi na sniženju 500 dinara.
Recimo, torba popularnog inostranog brenda je pre sniženja bila blizu 19.000 dinara, dok je sa popustom od 20 odsto 15.192 dinara.
Pojedine radnje pripemile su akcije "3+1". Kada je reč o tehnologiji, popusti idu i do 35 odsto, međutim kako javlja naša reporterka - odnosi se na tehniku bez laptopova.
"Televizor je snižen 10.000 dinara, ali zato laptopovi ništa, što smatram da je potpuno pogrešan marketing", zapaža naša reporterka.
Gužve gotovo da nema, što potvrđuju i rezultati naše ankete. Čak 44,44 odsto ispitanika odgovorilo je da će otići spontano u šoping i pazariti samo ako mu se nešto svidi, 33,33 odsto reklo je da bojkotuje ovaj dan, dok je 14.82 odsto reklo da će potrošiti maksimum 100 evra.
Samo 7 odsto ispitanika reklo je da planira veliki šoping.
(Telegraf Biznis)
Video: Počeo "Crni petak": Ima li gužvi u beogradskim tržnim centrima?
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Realna
Mogli ste da narod varate u početku. Više ne prolazi. Mnogi nisu naseli na vaše mafijaške fore. Bila sam u 3 velika tržna centra, čisto me je zanimalo da li ima gužve, a ujedno i da kupim stvari koje su mi potrebne, i da nisu na sniženju. I jel znate šta? Tržni centri su mahom prazni.
Podelite komentar
Milica
Mafija. Kakva bre sniženja? Snize minimalno, i to artikle koji se uglavnom slabo prodaju. U Evropi su veća sniženja, i to u zemljama gde je plata 2 puta veća. Crni petak je kod nas najveća prevara.
Podelite komentar