Vreme čitanja: oko 3 min.
Pametno trošenje: Šta je Junior kartica za tinejdžere? Vole je deca, ali i roditelji
Vreme čitanja: oko 3 min.
Junior kartica je jedinstveni bankarski proizvod koji mališane i one malo starije uvodi u svet odraslih, dok mamama i tatama pruža dovoljno autonomije da “nadziru” troškove svoje dece
Danas kada kažemo generacija Z, iako nam u prvi mah deluje da je reč o deci, to su zapravo mladi ljudi, mnogi čak i u radnom stažu. Pritom, vremena se menjaju, a sa tim i slobode, prioriteti, zahtevi, uslovi. Shodno tome, i ulazak pripadnika generacije Z u odraslo doba - koje podrazumeva finansijsku nezavisnost - dovodi do sve češćih diskusija o tome na kom je nivou njihova finansijska pismenost. Naravno, potreba da se priča o tome svakodnevno raste, jer su i “apetiti” mladih vremenom rasli i bitno je da znaju kako da štede i upravljaju svojim budžetom, u moru rashoda i obaveza.
Ali, zabluda je da je generacija Z navikla “samo da troši” i to mnogo. Primetno je i da su spremniji od nekih starijih da se uhvate u koštac sa biznis idejama i planovima. Kako istraživanja pokazuju, reč je o generaciji koja ima izraženiji preduzetnički duh od svojih roditelja, a kao prva, potpuno digitalna generacija, taj obrazac je prenela i na svoje finansijske navike. Tu želju i potrebu mladih prepoznala je OTP banka koja je prva na tržište plasirala karticu za tinejdžere od 11 do 18 godina – OTP Mastercard Junior.
Junior kartica je napravljena od reciklirane plastike i jedinstvena po tome što ne samo da predstavlja prvu finansijsku karticu za tinejdžere, već je reč o bankarskom proizvodu koji im daje dovoljno autonomije u domenu budžetiranja, ali i pravu meru kontrole nad trošenjem sredstava njihovim roditeljima. Istovremeno, i jednima i drugima je omogućeno jednostavno i potpuno digitalizovano iskustvo u ovom zajedničkom finansijskom poduhvatu. Treba istaći da, prema nekim anketama, 53% pripadnika generacije Z visoke troškove živote vidi kao prepreku za finansijski uspeh. Dakle, jasno je da pametno i racionalno planiranje troškova nije naodmet, posebno u današnje vreme.
S druge strane, ako želite da - kao roditelj - svesnije i temeljnije pripremite svoje dete za “svet odraslih” i razmišljanje o novcu, Junior kartica je za mnoge tinejdžere prva prilika da se osećaju kao odrasli – kroz razvijanje i sticanje odgovornog odnosa prema ličnim finansijama. Uz to, izuzetno je praktična jer dete može da se samostalno bavi troškovima i plaćanjima, kao što su džeparac, užina, knjižara, ili možda kupovina tokom boravka na ekskurziji u zemlji ili inostranstvu.
Dakle, nema sumnje da je OTP banka ovim jedinstvenim bankarskim proizvodom uspela da spoji lepo i korisno, pritom, za “obe strane” - i decu i roditelje. Naime, roditelj preko aplikacije sve vreme ima transparentan i precizan uvid u to kako njegovo dete koristi karticu – i to u realnom vremenu. Takođe, nadzor nad potrošnjom njihovih tinejdžera je dodatno olakšan kroz funkcionalnosti u aplikaciji kroz koje mogu da podešavaju dnevni limit potrošnje i da definišu iznose za podizanje novca na bankomatu, kao i za plaćanje na Internetu ili na POS terminalu.
Kako do Junior kartice?
Zahtev za karticu mogu podneti svi roditelji ili zakonski zastupnici koji žele da postanu klijenti OTP banke, kao i oni koji su već klijenti i imaju otvoren račun. Zahtev za posebnu karticu može da se podnese za čak četiri deteta pojedinačno.
Dobra vest je da nema više izgubljenog novčanika i zaboravljenog novca, zar ne?
Prilikom kreiranja Junior kartice, OTP banka je vodila računa o tome da ponudi što jednostavnije rešenje, potpuno prilagođeno navikama današnjih tinejdžera, pa je tako plaćanje moguće i putem mobilnog telefona. Korišćenje kartice putem Google Pay aplikacije moguće je za tinejdžere od 16 godina, odnosno putem Apple Pay-a za one od 13 godina.
Osim toga, baš zato što je namenjena najosnovnijim potrebama tinejdžera kao što su plaćanje užine, kupovina osnovnog pribora ili transport od škole do kuće, za manje iznose nije potrebno unošenje PIN-a, a limiti dnevne potrošnje se resetuju na početne vrednosti sledećeg dana u ponoć.
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.