Vreme čitanja: oko 2 min.
Kutija od 20 cvetova skuplja nego kilogram pilećeg mesa: Proverili smo zašto je jestivo cveće skupo
Vreme čitanja: oko 2 min.
Cena kutije od 5 grama u prodavnici košta 600 dinara, dok je u rasadniku 50 komada 500 dinara
Vest o prodaji jestivog cveća po ceni kilograma pilećeg mesa kod nekih je probudila revolt, kod drugih ravnodušnost, a kod nas želju da saznamo zašto je toliko "skupo". Podsetimo, u jednom beogradskom marketu za 5 grama ovog ukrasnog bilja traže 600 dinara, odnosno čak 1.000 evra za kilogram.
Da je ipak po sredi veća marža i želja za "lakim" profitom najvećih lanaca prodavnica na našem tržištu, pre nego skupoća uzgoja jestivog bilja, ukazuje činjenica da se kutija od čak 50 komada cveća može pazariti u rasadniku po 100 dinara nižoj ceni. Slobodna procena, u kutiji od 5 grama, nalazi se tek njih 20.
- Cena naših cvetića je 500 din za pakovanje od 50 cvetića, i time pokrivamo pojačane troškove grejanja, proizvodnje, radne snage, dostave i ostalih troškova. Ne izvozimo za inostranstvo, s obzirom na to da nekada nemamo dovoljnu količinu da pokrijemo zahteve domaćeg tržišta - rekli su za Telegraf Biznis iz rasadnika Urbani farmeri i naglasili da jestivo cveće uvek poskupi u zimskim uslovima.
- Kada ga je po prirodi manje, kada je generalno manje sunca i povećana vlažnost vazduha, i kada je tom cveću potrebno grejanje da ne izmrzne - pojašnjavaju.
U kutiji, koja se prodaje u prodavnici, našli su se cvetovi dan-noć, kadifa, šipurak... što je bilo dovoljno da mnogi prokomentarišu da ,,isto mogu da uzgajaju i u svom domu, te posle prodaju''. Stoga smo pitali rasadnik, da li je baš sve tako jednostavno, a posao uzgajanja jestivog bilja unosan.
- Jestivo cveće je najbolje uzgajati u zaštićenim uslovima, tj. u plastenicima, gde postoji manja verovatnoća od napada štetočina. Naravno, svako na terasi može uzgajati jestivo cveće, pod uslovom da ima netretirano seme i da samo cveće ne tretira pesticidima, ali u tim uslovima je gotovo nemoguće postići veću i kontinuiranu proizvodnju - pojašnjavaju.
Kupci jestivog cveća su pretežno ugostiteljski objekti, a koristi se kako za slatka, tako i za slana jela, za koktele i kafe.
- Sve više su to i ljudi koji se ne bave ugostiteljstvom, ali imaju želju da ukrase tortu ili slavsku trpezu - zaključuju iz rasadnika za Telegraf Biznis.
(Telegraf Biznis)
Video: Cveće najprodavaniji poklon za 8.mart
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.