• 0

Vreme čitanja: oko 3 min.

Uradila je ono što smo svi barem jednom i ostala bez cele svoje ušteđevine

M. P.

Vreme čitanja: oko 3 min.

Devojka je izgubila oko 10.000 evra iz najbezazlenijeg gesta

  • 0
Mobilni telefon Foto: Shutterstock

Ako ste od onih ljudi koji svoju debitnu karticu drže u futroli za mobilni telefon, u beleškama držite šifre ili koristite samo mobilno bankarstvo, možda ćete ponovo razmisliti o svojim navikama nakon iskustva jedne devojke iz Velike Britanije. Jedan naočigled, bezazlen gest, koštao ju je cele ušteđevine.

Dvadesetosmogodišnja zdravstvena radnica uradila je ono što smo barem svi jednom - pozajmila je telefon neznancu. Manje od šest sati kasnije, potrošio je njenu životnu ušteđevinu od 9.350 funti  (1o.900 evra) na Epl proizvode u Londonu. I naposletku, iskoristio njen Uber nalog da uzme taksi do aerodroma Stansted.

Njena priča, koju bi škole skoro mogle da iskoriste da nauče mlade ljude kako da se ne izlažu finansijskom riziku, počela je posle večernjeg izlaska jednog petka.

Dok je čekala da taksi u 5 ujutro dođe i odveze je kući, razgovarala je sa muškarcem koji je pitao da li može da koristi njen mobilni, rekavši da je njegov prestao da radi. Ono što se potom dogodilo je pomalo nejasno, kaže ona, ali sada se čini da joj je pažnju skrenula osoba koja je kako sumnja, bila njegov saučesnik. Kada se okrenula, njen novi prijatelj i njen telefon su nestali - zajedno sa debitnom karticom Metro banke koju je nosila u futroli.

Nejasno joj je zašto nije odmah pozvala banku da pokuša da otkaže bankovnu karticu, a priznaje da je verovatno toj odluci "kumovao" alkohol. Kada se probudila naredno jutro, kako priča za Gardijan, nazvala je Metro banku da objasni šta se dogodilo.

- Bio sam u malo emotivnom rastrojstvu. Telefon mi je nestao i bila sam u panici - priča devojka.

- Nisam mogla da prođem obezbeđenje telefonske banke jer nisam znala svoje lozinke. Zašto bih? Nikada ih ne zovem jer sve svoje bankarstvo obavljam na svom mobilnom, a sve lozinke za telefonsko bankarstvo su potpuno različite. Rekli su da moram da posetim filijalu - dodaje.

Ono što je zaboravila je da se dosta njenih osetljivih finansijskih informacija nalazi u fajlu "Beleške" na ukradenom mobilnom telefonu. Iako pin za izgubljenu debitnu karticu Metro banke nije naveden u datoteci, naveden je pin za drugu karticu. Lopov mora da je pronašao belešku i pretpostavio da je, kao i većina ljudi, koristila istu za sve svoje bankovne kartice. Što ona zaista jeste.

Dok je pokušavala preko telefona da reši spornu situaciju, lopov je već uveliko trošio njen novac u najbližoj Epl prodavnici, kupujući najskuplje artikle.

U vreme kada je kartica konačno blokirana, lopov je obavio poslednju kupovinu. Za nekoliko sati prevarant je potrošio svu njenu ušteđevinu od 9.300 funti. Nakon kupovine, kao šlag na tortu, iskoristio je njen Uber nalog da stigne do aerodroma, ostavljajući devojku „u očaju“.

- Izgleda kao da je stručnjak, s obzirom na to u kojoj sam meri bila prevarena - pojašnjava.

- Moje beleške su zaštićene lozinkom i tamo čuvam stvari jer imam veliku anksioznost i brinem se da neću moći da pristupim svom nalogu ako zaboravim pin. Pokušavala sam da pomognem nekome u nevolji i na kraju sam bila prevarena. Bilo je to najrazornije iskustvo kroz koje sam prošla - dodaje.

Banka je odbila da joj povrati izgubljen novac jer je devojka prekršila odredbe i uslove, kako navode ,,ne vodeći adekvatno računa o svojim bezbednosnim detaljima".

Nakon što je Gardijan pitao banku o njenom slučaju, pristali su da joj refundiraju 3.600 funti, odnosno kupovine koje su obavljene nakon njenog poziva.

Da li ste se vi našli u sličnoj situaciji? Pišite nam u komentarima.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>