Stanari na Altini ostali bez pola krova, porodici uništen stan: Ko je nadležan za saniranje štete?
Veliko nevreme koje je pre dva dana pogodilo Beograd izazvalo je veliku meterijalnu štetu. Tako je jedna zgrada u naselju Altina ostala bez dela krova što je izazvalo oštećenje u stanovima kao i stepeništu. Na snimku koji je objavljen na društvenoj mreži Instagram vidi se kako voda lije niz stepenište zgrade.
Pitanje koje se postavlja u ovakvim situacijama je: ko je nadležan za saniranje štete i ko će da plati popravku?
U Javnom preduzeću Gradsko stambeno Beograd, Telegraf Biznis je dobio ovakav odgovor.
Naime, da bi ovo preduzeće moglo da preduzme bilo kakve korake i sanira nastalu štetu, zgrada mora biti deo sistema održavanja. Održavanje zgrade je jedna od stavki na mesečnom računu koji stiže od JP Infostan.
Bitno je znati da svaka zgrada, odnosno stambena jedinica, ne postaje deo ovog sistema automatski. Potrebno je da stanari, odnosno upravnik zgrade uz njihovu saglasnost, podnese zahtev za ulazak u sistem. Nakon podnošenja zahteva, ekipa JP Gradsko stambeno izlazi na teren i vrši pregled zgrade.
U slučaju oštećenja dela zgrade, poput onog koje je izazvala oluja, krucijalno je znati da li je vaša zgrada u sistemu održavanja ili ne.
Ako jeste, upravnik zgrade, uz saglasnost stanara, podnosi zahtev za sanaciju. Nadležna ekipa, nadzorni organi i građevinski radnici izlaze na teren da ustanove razmere štete. Posle toga, JP Gradsko stambeno preuzima sanaciju zgrade.
U slučaju da zgrada na kojoj je došlo do oštećenja nije u sistemu održavanja, JP Gradsko stambeno nema nadležnost i nije u obavezi da izvrši sanaciju nastale štete.
Za sanaciju su finansijski odgovorni sami stanari koji novac za održavanje zgrade sakupljaju uz pomoć upravnika zgrade ili investicionog fonda.
(Telegraf Biznis)
Video: Stravičan snimak ljudi zarobljenih u autu ispod poplavljenog nadvožnjaka u Beogradu
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.