
Ovo je najveći PROBLEM srpskih turista ovog LETA!
Letovanje u Grčkoj za mnoge Srbe ove godine imalo je neočekivanu stavku u budžetu – ležaljke i suncobrani. Ono što je nekada bila sitnica za simboličnu nadoknadu, pretvorilo se u pravi luksuz.
U većini popularnih letovališta set od dve ležaljke i jednog suncobrana košta i do 50 evra, a da bi ih koristili – turisti su obavezni da taj iznos potroše na piće i hranu u obližnjem beach baru.
„Pa dobro, nije problem da popijemo kafu ili sok, ali kad na plažu dođeš sa ženom i dvoje dece, ispadne da si došao na ručak, a ne na kupanje“, kaže jedan turista iz Beograda, koji je sa porodicom boravio na Lefkadi.
Komplet je komplet – nema pregovora
Za porodice sa decom, situacija je još komplikovanija. Četiri osobe ne mogu da se smeste na dve ležaljke i jedan suncobran, ali pravila su jasna: „komplet je komplet“.

„Hteli smo da platimo samo dve ležaljke, jer su deca mala i neće da leže. Ali konobar nam je rekao – ‘gos’n, ne može’. Na kraju su deca sedela na peškirima ispod našeg suncobrana, a mi smo za četiri soka i dve kafe dali 52 evra. Eto letovanja“, ispričala je porodica iz Novog Sada koja je letovala na Zakintosu.
A dok roditelji računaju koliko će dana moći da izdrže ovim tempom, suncobrani u prvom redu zauzeti su pre doručka, a oni „ekonomski“ negde u poslednjem redu, gde sunce peče kao u sred Sahare.
Balkanska dovitljivost na testu
Turistička industrija očigledno je pronašla način da profitira na nedostatku prirodnog hlada i sve manjem broju slobodnih plaža. Oni snalažljiviji turisti pokušali su da reše problem na balkanski način – ponesu sopstveni suncobran i peškire.
Ali, ni to nije uvek prošlo bez problema. „Na Mikonosu smo doneli svoj suncobran, a konobar nas je lepo zamolio da ga sklonimo jer ‘ruži ambijent’. Reko’ – brate, ambijent ti ruže cene, a ne moj suncobran“, kaže jedan Nišlija.
More na „pretplatu“?
Kako stvari stoje, rešenje je samo jedno – ili da se unapred planira dodatni budžet za ležaljke, ili da se u automobil ubaci šator, pa pravo na neku divlju plažu. Jer ko se navikne na „plažni luksuz“, teško se vraća na pesak i hladovinu od masline.
A turisti već šeretski primećuju – ako ovako nastavi, sledeće godine možda će i ulazak u more biti pod uslovom da naručiš makar jedno piće.
(Telegraf Biznis)
Video: Ekipa Telegrafa obišla je jednu od glavnih pijaca u Atini
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.