Dodela Oskara se više neće emitovati na televiziji! Doneta odluka koja menja sudbinu najpoznatije ceremonije

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Dodela Oskara, događaj koji je decenijama bio simbol televizijskog spektakla, ulazi u epohu u kojoj televizija više nije centralno mesto. Akademija filmskih umetnosti i nauka potvrdila je da se Oskari više neće emitovati na televiziji od 2029. godine, čime se završava jedna od najdužih i najvažnijih TV tradicija u istoriji industrije zabave.

Do 2028. godine, uključujući i jubilarno, 100. izdanje Oskara, ceremonija će se i dalje prikazivati na mreži ABC. Međutim, već od naredne godine sav fokus prelazi na internet, jer YouTube preuzima globalna prava na striming Oskara u periodu do 2033. godine.

Odluka je presedan bez presedana. Oskari postaju prva velika filmska i televizijska nagrada koja u potpunosti napušta klasično emitovanje, dok Grammy, Emmy i Tony nagrade i dalje ostaju vezane za tradicionalne TV mreže.

YouTube preuzima sve vezano za Oskare

Partnerstvo sa YouTube-om ne podrazumeva samo samu dodelu nagrada. Platforma postaje centralno mesto za kompletan sadržaj vezan za dodelu Oskara, uključujući crveni tepih, Governors Awards i objavu nominacija. Praktično, sve što se tiče Oskara seli se na jednu digitalnu adresu.

Iz Akademije poručuju da je ključni razlog ove odluke globalni domet. YouTube danas ima oko 2 milijarde korisnika, što omogućava da Oskari stignu do publike koja je odavno prestala da prati klasičnu televiziju. Prenos će biti besplatan širom sveta, uz više audio jezika i titlove.

Kraj TV tradicije duge više od pola veka

ABC, u vlasništvu kompanije The Walt Disney Company, bio je dom Oskara gotovo čitavu njihovu istoriju. Iako je NBC prvi prenosio ceremoniju 1953. godine, ABC je prava preuzeo 1961. i zadržao ih, uz kratki prekid sedamdesetih godina.

I pored toga što su Oskari i dalje među najgledanijim TV događajima godine, publika je tokom decenija značajno opala. Dodelu 2025. godine pratilo je 19,7 miliona gledalaca, dok je krajem devedesetih taj broj prelazio 50 miliona, kada je film "Titanic" dominirao ceremonijom.

YouTube je danas platforma na kojoj publika, naročito mlađa, provodi najviše vremena. Prema podacima kompanije Nielsen, YouTube ima najveći udeo u ukupnom TV i striming tržištu, znatno ispred Netflixa. Akademija je time jasno stavila do znanja da budućnost Oskara vidi van televizora.

Finansijski detalji dogovora nisu objavljeni, ali je jasno da ova odluka menja način na koji će se Oskari gledati, pratiti i doživljavati u godinama koje dolaze.

(Telegraf Biznis)

Video: Proslava više od tri decenije postojanja RTV BK Telekom

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>