Bez digitalne ekonomije nema budućnosti: Šta treba da poseduju novi lideri?
Predviđa se da će na budućem tržištu ekonomije opstati samo inovativne kompanije, one koje su uvek ispred tradicionalnih metoda poslovanja
Digitalna ekonomija zahteva nove talente i nove biznis veštine, a samo u Los Anđelesu je prošle godine bilo kreirano 83.000 cloud poslova. Ulaganje u IT i startap kompanije pokazalo se kao pravo rešenje, a evo i zašto.
U fokusu "moderne" ekonomije su nematerijalna sredstva, odnosno prikupljanje podataka, njihova obrada i, potom, kreiranje informacija koje su važne za korisnika. Optimalno korisničko iskustvo, pored digitalnog poslovnog modela, daje dodatnu vrednost kompaniji. Kako se digitalizacija "uvukla" u sve segmente društva, nije zaobišla ni ekonomiju.
Predviđa se da će na budućem tržištu ekonomije opstati samo inovativne kompanije, one koje su uvek ispred tradicionalnih metoda poslovanja, a brzina kojom se sve odvija preti da izbriše granice između "stare" i "nove" ekonomije. Digitalnom ekonomijom vladaju lideri, oni koji uče, misle i rade skroz drugačije od svojih prethodnika.
Oni koji žele da opstanu, moraju se povinovati novim pravilima, a digitalna ekonomija može dovesti do značajnih poslovnih rezultata, kao što su: smanjenje troškova za čak 39 odsto, donošenje boljih odluka u 36 odsto kompanija, rast produktivnosti za skoro polovinu korporacija u svetu, poboljšanje odnosa sa kupcima za 33 procenta više, kao i razvijanje novih strateških modela, u 33 odsto slučajeva.
Ko su novi lideri?
Najpre da razjasnimo, digitalnom ekonomijom ne može da se bavi neko ko ne razume ovaj svet ili ga on ne zanima. Pored akademskih veština, kompanije traže strastvene i kreativne lidere, koji će svojim naprednim idejama moći da isprate brzinu dešavanja u poslovnom svetu. Informacione tehnologije kreiraju nova radna mesta, pa tako nastaju nove poslovne škole koje obrazuju ljude baš za novu ekonomiju, odnosno "stvaraju" lidere budućnosti.
Važno je napomenuti da, ma koliko da neko ima iskustvo u radu prema tradicionalnom ekonomskom modelu, to nije dovoljno da postane lider nove ekonomije. Suština nije u prilagođavanju novim pravilima "igre", već u potpunoj promeni načina razmišljanja i pristupa obrazovanju, odnosno poslovanju. Novi model možda najbolje opisuje geslo: "Opstaće samo oni koji donose promenu", za razliku od pređašnjih modela kada je važilo pravilo da "opstaju samo oni koji se prilagođavaju promenama".
Znanje zasnovano na iskustvu
Prednost digitalizacije je što je danas obrazovanje, možda, dostupnije nego ikad, ali i ta dostupnost ne mora da znači mnogo ako niste spremni za izazove, za "hvatanje u koštac" sa rastućim problemima današnjice i prevazilaženje više prepreka istovremeno. Liderima budućnosti potrebno je empirijsko znanje, bazirano na učenju iz prethodnih grešaka, ali i na izvlačenju pouka iz svetske ekonomske krize.
Ako mislite da se držite starog modela poslovanja, verujući da će sada biti bolje jer je došlo "drugo vreme" - male su šanse da ćete uspeti. Upravo su novi lideri ti koji stvaraju to novo, "drugo vreme". Uloga modernih obrazovnih sistema je da pripreme lidere za poslovne oblasti i pozicije koje možda još ni ne postoje, ali koje se naziru i biće dominantne. Digitalna ekonomija menja svet, a njom bi trebalo da se bave vizionari čije razmišljanje prevazilazi ustaljene okvire.
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Milos
Zapamtite Cardano ADA.
Podelite komentar