Tek kada odu iz zemlje, shvate šta im fali: Raznolikost hleba u Nemačkoj priznata kao kulturno dobro
Na pitanje "Šta vam najviše nedostaje u inostranstvu", mnogi Nemci odgovaraju: "Naš domaći hleb". Nemci i njihov hleb - to je posebna priča, a nedavno je obeležen i Svetski dan hleba.
Jedni su upadljivo žuti, drugi crni poput uglja, treći plavo-sivi, četvrti jarko ljubičasti. Hleb u Nemačkoj postaje sve šareniji, zahvaljujući kurkumi, borovnicama ili orasima. A i ono što se meša za njega, sve je neobičnije: rabarbara, paradajz, kajsije, feferoni i jestivi cvetovi.
- Nemački potrošači vole raznolikost i otvoreni su za takve fensi-hlebove - kaže Bernd Kičer (52), a piše Dojče vele. On rukovodi nemačkim Institutom za hleb u Vajnhamu i Akademijom za dodatno obrazovanje.
Kako dalje navodi: "Nije slučajno što je nemačkim potrošačima teško da se odluče, s obzirom na to da je više od 3.200 vrsta uneseno u registar hleba". Broj vrsta automatski raste, s obzirom na to da kod svakog majstorskog ispita apsolvent mora da predstavi sopstvenu kreaciju koja se značajno razlikuje u odnosu na već postojeće.
Ipak, i u zemlji hleba, pekare je pogodila korona kriza. Za vreme karantina većina firmi zabeležila je veliki pad prometa, neke i do 80 odsto. Promet se nakon toga samo delimično oporavio, navodi Centralni savez nemačkih pekarskih preduzetnika. Hitna podrška i druge vrste pomoći za sada su sprečile talas propadanja pekara.
Prema navodima Centralnog saveza pekara, svako domaćinstvo je prošle godine konzumiralo 56,5 kilograma hleba i peciva. Ipak, gotovo 10.500 pekara ove godine ne može da računa na rekordni promet iz 2019, od 15,22 milijarde evra.
Otvorenost za nove i neobične kreacije je tipična za Nemačku. U većini drugih zemalja potrošači se na taj način ne mogu privući, uočio je stručnjak za hleb Kičer.
- Francuzi se drže kroasana i bageta, Italijani i Španci vole pšenične hlebove - dodaje.
Na čiste pšenične hlebove (izuzev tosta) u Nemačkoj otpada nešto malo manje od 8% prometa. Najviše se prodaju hlebovi i tost od mešanog brašna, na koje otpada po četvrtina tržišta. Na hlebove sa semenkama otpada 16 odsto, a na crne hlebove - 12 procenata.
Ražani hleb od fino mlevenog brašna uspeva da privuče samo šest odsto kupaca. Raznolikost hleba u Nemačkoj UNESCO je priznao kao nematerijalno kulturno dobro, a većina Nemaca shvati to tek kad otputuje negde van svoje zemlje.
Video: Imate li za hleb: Ova vekna košta 1.380 evra i najskuplja je na svetu
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Cale
Zato kod nas se nemenja nista po tom pitanju, mi imamo jednu vrstu i to je to 700 grama ,nemamo mi kad da ekseperimentisemo po tom pitanju
Podelite komentar