• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Srpske kompanije na Sajmu organske hrane ugovorile izvoz od preko 7 miliona evra

Vreme čitanja: oko 2 min.

Sajam je održan od 14. do 17. februara u nemačkom gradu Nirnberg

  • 0
Hrana poljoprivreda organska zdrava povrće uzgoj proizvodnja Foto: Shutterstock

Prve analize učešća kompanija iz Srbije na najvećem specijalizovanom Međunarodnom sajmu organske hrane "BIOFACH", pokazuju da su domaće firme imale više od 400 sastanaka sa kupcima iz regiona, ali i iz Nemačke, Austrije, Švajcarske, Francuske i Holandije, a vrednost ugovorenih izvoznih poslova procenjuje se na preko 7 miliona evra.

Na sajmu, koji je od 14. do 17. februara održan u nemačkom gradu Nirnbergu, predstavljalo se dvanaest srpskih kompanija, i to "Menex" iz Kruševca, "Ecoagri Serbia" iz Bele Crkve, zatim "Master food" iz Užica, "Frutorga" iz Prokuplja, "Medino" iz Krnjeva, "BMD", "Drenovac" i "Yugotrejd" iz Arilja, kao i "Organik fruit trade" iz Šapca, "ITN Group" iz Beograda, "Agro-bis" iz Blaca i "ES komerc" iz Prijepolja, navodi se na sajtu Privredne komore Srbije.

Predrag Mladenović iz kompanije "Ecoagri Serbia" Bela Crkva koja proizvodi organsko brašno i pšenicu i 95 odsto proizvoda izvozi u Nemačku i Švajcarsku ističe da je ovogodišnji nastup bio jedan od najuspešnijih.

- Ostvarili smo konkretne rezultate, posebno kada je reč o brašnu gde nas očekuje saradnja sa partnerima iz Mađarske, Hrvatske, Grčke i Rumunije - kaže Mladenović.

Direktor kompanije "Frutorga" iz Prokuplja ističe da su na sajmu kroz razgovor sa partnerima ispitali tržište i saznali šta mogu da očekuju u ovoj sezoni.

- Sa nekim kompanijama već razgovaramo o saradnji, poslali smo uzorke na analizu i nadamo se da ćemo ostvariti saradnju u budućnosti - rekao je Paunović.

U kompaniji "BMD" Arilje, koja se bavi proizvodnjom suvih pečuraka, ističu značaj podrške Privredne komore Srbije i Švajcarskog programa za promociju izvoza (SIPPO) u pripremi za sajam.

Posebno ističu seminare posvećene promociji proizvoda potencijalnim kupcima kao i radionicama o održivosti proizvodnje.

Direktorka te kompanije Dragana Maslar ističe da je nastup na sajmu bio prilika za uspostavljanje novih kontakata, i dodaje da su za srpske pečurke najviše zainteresovani kupci iz Švajcarske, Italije, Češke, Nemačke, ali i Brazila.

Ovogodišnji nastup organizovan je pod sloganom "We speak organic – Organic product from Serbia - Tradition Transformed into Innovation", a uz podršku podršku Privredne komore Srbije i Razvojne agencije Srbije u saradnji sa Švajcarskim programom za promociju izvoza (SIPPO) i Nacionalnom asocijacijom "Serbia Organica".

Video: Otvorena najveća plantaža organskih jabuka u Srbiji

(Telegraf Biznis)

Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>