Vreme čitanja: oko 2 min.
Srpske kompanije na Sajmu organske hrane ugovorile izvoz od preko 7 miliona evra
Vreme čitanja: oko 2 min.
Sajam je održan od 14. do 17. februara u nemačkom gradu Nirnberg
Prve analize učešća kompanija iz Srbije na najvećem specijalizovanom Međunarodnom sajmu organske hrane "BIOFACH", pokazuju da su domaće firme imale više od 400 sastanaka sa kupcima iz regiona, ali i iz Nemačke, Austrije, Švajcarske, Francuske i Holandije, a vrednost ugovorenih izvoznih poslova procenjuje se na preko 7 miliona evra.
Na sajmu, koji je od 14. do 17. februara održan u nemačkom gradu Nirnbergu, predstavljalo se dvanaest srpskih kompanija, i to "Menex" iz Kruševca, "Ecoagri Serbia" iz Bele Crkve, zatim "Master food" iz Užica, "Frutorga" iz Prokuplja, "Medino" iz Krnjeva, "BMD", "Drenovac" i "Yugotrejd" iz Arilja, kao i "Organik fruit trade" iz Šapca, "ITN Group" iz Beograda, "Agro-bis" iz Blaca i "ES komerc" iz Prijepolja, navodi se na sajtu Privredne komore Srbije.
Predrag Mladenović iz kompanije "Ecoagri Serbia" Bela Crkva koja proizvodi organsko brašno i pšenicu i 95 odsto proizvoda izvozi u Nemačku i Švajcarsku ističe da je ovogodišnji nastup bio jedan od najuspešnijih.
- Ostvarili smo konkretne rezultate, posebno kada je reč o brašnu gde nas očekuje saradnja sa partnerima iz Mađarske, Hrvatske, Grčke i Rumunije - kaže Mladenović.
Direktor kompanije "Frutorga" iz Prokuplja ističe da su na sajmu kroz razgovor sa partnerima ispitali tržište i saznali šta mogu da očekuju u ovoj sezoni.
- Sa nekim kompanijama već razgovaramo o saradnji, poslali smo uzorke na analizu i nadamo se da ćemo ostvariti saradnju u budućnosti - rekao je Paunović.
U kompaniji "BMD" Arilje, koja se bavi proizvodnjom suvih pečuraka, ističu značaj podrške Privredne komore Srbije i Švajcarskog programa za promociju izvoza (SIPPO) u pripremi za sajam.
Posebno ističu seminare posvećene promociji proizvoda potencijalnim kupcima kao i radionicama o održivosti proizvodnje.
Direktorka te kompanije Dragana Maslar ističe da je nastup na sajmu bio prilika za uspostavljanje novih kontakata, i dodaje da su za srpske pečurke najviše zainteresovani kupci iz Švajcarske, Italije, Češke, Nemačke, ali i Brazila.
Ovogodišnji nastup organizovan je pod sloganom "We speak organic – Organic product from Serbia - Tradition Transformed into Innovation", a uz podršku podršku Privredne komore Srbije i Razvojne agencije Srbije u saradnji sa Švajcarskim programom za promociju izvoza (SIPPO) i Nacionalnom asocijacijom "Serbia Organica".
Video: Otvorena najveća plantaža organskih jabuka u Srbiji
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.