Kada Sporazum o slobodnoj trgovini stupa na snagu? Obuhvaćeno 10.412 srpskih proizvoda
Ministar Momirović ističe da se na sporazumu radilo šest meseci i da je na samoj pripremi bilo šest radnih grupa i 93 člana
Poštovani čitaoci,
Molimo vas da se pridržavate sledećih pravila za pisanje komentara:
- Neophodno je navesti ime i e-mail adresu u poljima označenim zvezdicom, s tim da je zabranjeno ostavljanje lažnih podataka.
- Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni.
- Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima.
- Tekst komentara ograničen je na 1500 karaktera.
- Nije dozvoljeno postavljanje linkova odnosno promovisanje drugih sajtova kroz komentare, te će takve poruke biti označene kao spam, poput niza komentara istovetne sadržine.
- Komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste u tekstovima neće biti objavljeni, ali će biti prosleđeni urednicima, kao i oni u kojima nam ukazujete na neku pojavu u društvu, ali koji zahtevaju proveru.
- NAPOMENA: Komentari koji budu objavljeni predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, to jest nisu stavovi redakcije Telegrafa.
<% message.text %>
Vitez Koja
To bi bilo lepo da imamo kapacitete.Trenutni kapaciteti svih zajedno proizvođača u Srbiji da se skupe i da sve što proizvedu plasiraju u Kinu, ne bi zadovoljili potrebe jednog grada u Kini.Ako ćemo da podižemo proizvodnju i plasman svake proizvodnje za minimum 300% za šta je potrebno neviđeno puno investicija, ali i radne snage koje nema, onda bi trebalo da ekonomijom obima cene proizvoda budu puno jeftinije, a to se ni tada neće desiti.To je dobar sporazum, ali uglavnom za Kinu.Ne kažem da nije šansa za nas ali za to je potrebna dugoročna strategija, a ne vidim da je ima. Takođe je Kina budući svetski lider, pa je to i neminovnost pre ili kasnije.Nama je ovde tržište regiona od 15-20 miliona ljudi maksimum kapaciteta, a jedan grad u Kini ima 30 miliona.Jednostavno ne možete zadovoljiti potrebe tog tržišta, jer ne možete da uspostavite konstantnu snabdevenost, a na domaćim tržištu bi imali nestašicu, koju bi pokrili drugi proizvođači(koji ne izvoze u Kinu) i preuzeli ova tržišta.To mogu samo velike korporacije koje imaju proizvodnje svuda po svetu, a mi takve nemamo.
@ Kiki
Znači njima prodajemo jevtino. A za nas poskupljuje. Već viđeno naši proizvodi su jevtiniji u makedoniji nego kod nas.