Velike kompanije pomagale malim firmama, e-pijaca ublažila posledice korone
Trgovinski lanci su od malih proizvođača uzimali velike količine voća i povrća, dok su bolje pozicionirane mlekare otkupljivale mleko po tržišnim cenama
- Proizvođači kvalitetne hrane, i mali i srednji proizvođači, najviše su pogođeni krizom koja je nastala usled virusa korona što se sektora poljoprivrede tiče, a e-pijaca pomogla im je da ne ostanu bez mogućnosti da plasiraju svoju robu i zarade - rekao je danas Marko Majstorović, iz Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede.
On je na onlajn panel diskusiji, na temu "Mali proizvođači hrane: pijace i novi horizonti prodaje", rekao da se kriza odrazila tako da su sistemi distribucije naglo otežani i time najviše pogođeni mali proizvođači.
Kao primer, naveo je da je u okolni Valjeva nekoliko malih mlekara raznim vrstama sira snabdevalo restorane u Beogradu i da su po uvođenju vanrednih mera ostali bez te mogućnosti, ali i bez prilike da bilo kome prodaju mleko.
- Morali smo da se dovijamo na razne načine. Kontaktirali smo veće mlekare i apelovali da se organizuje neka vrsta interventnog otkupa mleka sa terena, a one su pokazale ogromno razumevanje za to i prihvatile naš poziv - rekao je Majstorović.
Kaže da su pristale da otkupe mleko po tržišnim cenama i da je tako nadomešćen pad tražnje. Majstorović dalje navodi da je od velike pomoći bilo uvođenje e-pijace, i da je registrovano više od 2.000 ponuđača.
Ističe da procedura plasmana robe na taj način nije komplikovana: unose se samo osnovni podaci i kontakt telefon.
- Onlajn tražnja ne može sasvim da zameni sisteme distribucije, ali pokušavamo da tako nadomestimo probleme, i imali smo značajan broj potvrđenih transakcija - rekao je Majstorović.
Navodi da su veliki trgovinski lanci otkupili od malih proizvođača velike količine voća i povrća, i uključile u lanac solidan broj novih dobavljača.
Dodaje da će za njih uskoro biti dostupna nova opcija, odnosno nova vrsta pretrage, kako bi u roku od svega nekoliko sekundi dobili informaciju gde u svojoj okolini imaju najbližu ponudu neke robe koja im je potrebna.
(Telegraf Biznis/Tanjug)