Meso odstojalo u snegu je novi trend: Pola kilograma košta 250 evra
Wagyu šnicla treba da bude u snegu 30 dana, a onda postaje delikates u Japanu
Premijum govedina iz Japana, Wagyu, dugo važi za preskupo, ali izuzetno kvalitetno meso. Danas se, piše Blumberg, može naći širom sveta, a jedan proizvođač iz ove azijske zemlje ima odgovor na to.
Govedina Wagyu, jedna od četiri rase izuzetno negovane stoke, stoji 30 dana u snegu pre nego se konzumira. Ovaj delikates, naravno, ima svoju cenu. Oko 450 grama mesa, bez kostiju, košta 300 dolara (oko 250 evra) u SAD.
Ipak, konkurencija raste. Sada potrošači maltene mogu da pronađu onoliko vrsta Wagyu mesa, širom sveta, koliko je emisija na Netfliksovoj listi za praćenje. Potražnja za slasnim japanskim originalom intenzivno raste, a Amerika je 2020. uvezla Wagyu u vrednosti od gotovo 39 miliona dolara.
To je rast od 136% u odnosu na 2019. godinu. Očekuje se da će cifra nastaviti da se penje, dok se kuvari dovijaju i koriste ovo specijalno meso i u druge svrhe: npr, odreske stavljaju na picu. Sigurno je da pica sa goveđom pečenicom ima manju cenu od one sa Wagyu komadićima.
Iz zapadnog Japana, tačnije iz Nigate, stiže Wagyu koji se čuva u posebnim kućama po imenu yukimoro (snow-aged wagyu), gde je temperatura između 1 i 2 stepena Celzijusa. Vlažnost je na oko 90 odsto.
Umesto da se čuva u industrijskim, ponekad nedoslednim sistemima hlađenja, snow-aged wagyu je u prirodno hladnom okruženju, pri čemu kiseonik prodire kroz njegove niti. Krajem 2019. je stigao u SAD, a potiče samo od jedne osobe: to je Takaši Uono, koji je s proizvodnjom krenuo 2012. godine.
(Telegraf Biznis)