Brak Fijat - Reno, Nisan ulaže prigovor: Znate li vi koliko mi sad imamo problema?

Američka agencija ocenjuje da je "jasno da predlog Fijata komplikuje stvari u trenutku kada Nisan ima mnogo problema".

Foto: Shutterstock

Predlog Fijat Krajslera (FCA) za spajanje sa Renoom predstavljen je Nisanu, koji je u savezu sa francuskim proizvođačem automobila.

Time se, kako ocenjuje američka agencija AP, na listi neizvesnosti sa kojima se suočava japanska kompanija našla još jedna velika nepoznanica.

U Tokiju je na sastanku upravnog odbora trojnog saveza između Renoa, Nisana i manjeg japanskog proizvođača automobila, Micubišija, učestvovao predsednik Renoa Žan-Dominik Senar, navodi se u informaciji.

- Održana je otvorena i transparentna diskusija o nedavnom predlogu FCA grupaciji Reno. Na sastanku je takođe razgovarano i pozitivno rešeno nekoliko aktuelnih operativnih pitanja alijanse - navodi se u saopštenju saveza Reno-Nisan-Micubiši, bez iznošenja konkretnih detalja.

Američka agencija ocenjuje da je "jasno da predlog Fijata komplikuje stvari u trenutku kada Nisan ima mnogo problema".

ŠTA SE DEŠAVA S NISANOM

Naime, korporacija Nisan Motor trpi snažan pad profita i urušavanje reputacije otkako je njen bivši predsednik Karlos Gosn uhapšen u novembru prošle godine zbog optužbi za finansijske malverzacije.

Dobit japanskog prozivođača automobila za fiskalnu godinu, koja je završena u martu, iznosila je 319,1 milijardu jena (2,9 milijardi dolara) u odnosu na 746,9 milijardi jena iz prethodne fiskalne godine, što je najgori rezultat od globalne finansijske krize 2008.

Očekuje se da će profit u fiskalnoj godini do marta 2020. pasti na 170 milijardi jena (1,5 milijardi dolara), zbog restrukturiranja, rasta materijalnih troškova i drugih rashoda.

Donedavno je Nisan bio profitabilniji od Renoa, ali je francuska kompanija, od ulaska u u Nisan pre 20 godina kada ga je spasila sa ivice bankrota, ostala dominantan partner sa vlasničkim udelom od 43 odsto u toj japanskoj korporaciji.

Partnerstva dobijaju sve više na značaju sa zaoštravanjem konkurencije u globalizovanoj automobilskoj industriji, kažu analitičari, dodajući da ona omogućavaju smanjenje troškova, tržišnu saradnju i šerovanje delova za automobile. Osloniti se samo na sebe u toj utakmici je nerealno.

Bord direktora Renoa će održati sastanak početkom naredne sedmice kako bi odlučio da li će prihvatiti Fijatov predlog. Čak i ako odgovor Renoa bude pozitivan, to ne znači da je ovaj "brak" i sklopljen, jer će konsultacije sa sindikatima, vladama, antimonopolskim telima i drugim regulatorima, kako se procenjuje, potrajati bar godinu dana, piše AP.

(Telegraf Biznis/Tanjug)