"Šanel" cveta i nakon Lagerfeldove smrti: Prihodi veći 12,5 odsto
Luksuzna modna kuća "Šanel" prijavila je skok godišnje prodaje i profita
Luksuzna modna kuća "Šanel" (Chanel), čiji je legendarni dizajner Karl Lagerfeld preminuo u februaru, prijavila je danas skok godišnje prodaje i profita, čime je još jednom potvrdila svoju nezavisnost, uz poruku da nije na prodaju.
Francuska modna kuća je saopštila da su njeni prihodi uvećani za 12,5 odsto u 2018. godini na 11,12 milijardi dolara, dok je neto dobit porasla za 16,4 odsto na 2,17 milijardi dolara.
Snažna tražnja bogatih kineskih potrošača povećala je prodaju i profit u luksuznoj industriji, uprkos trgovinskom sporu između SAD i Kine.
Kompanija "Šanel" je prošle godine ostvarila rast na svim tržištima na kojima je prisutna, a najveći u azijsko-pacifičkim regionom gde je prodaja skočila za 19,9 odsto u poređenju sa rastom od 7,8 odsto u Evropi i od 7,4 odsto u regionu Amerike.
Prošlogodišnja odluka o početku objavljivanja finansijskih rezultata kompanije, prvi put otkako ju je 1910. godine osnovala Koko Šanel, podstakla je spekulacije da se ta grupacija priprema za prodaju, uprkos konstantnom negiranju takvih tvrdnji.
Finansijski direktor "Šanela" Filip Blondio ponovo je danas rekao Rojtersu da kompanija nije na prodaju i da ne planira izlazak na berzu.
- Moramo da živimo sa činjenicom da smo jedan od najpoželjnijih brendova na tržištu. Ovakve glasine će se, nažalost, redovno ponavljati - rekao je Blondio.
(Telegraf biznis / Tanjug)