Nebo i zemlja na najvećem avio-sajmu: Za Boingove avione niko ne pita, Erbas trlja ruke
Prvog dana sajma Boing nije imao nijednu novu narudžbinu aviona, dok je Erebas samo prvog dana zabeležio rezervacije za 123 svoja aviona
Boing je znao da će biti napeto u Parizu na najvećem avio-sajmu na svetu, ali ovo je možda gore nego što su očekivali. Za to vreme, njegov evropski rival Erbas, zadovoljno trlja ruke.
Helikopter H145M sa srpskim bojama na najvećem avio-sajmu, sledeći Erbas stiže za 4 nedelje (FOTO)
Prvog dana sajma Boing nije imao nijednu novu narudžbinu aviona, dok je Erebas samo prvog dana zabeležio rezervacije za 123 svoja aviona, navodi konsultantska kuža IBA.iK.
Izvršni direktor kompanije Boing, rekao je da je sajam prilika da uveri kupce i dobavljače da se kompanija diže na noge posle skandala oko 747 max i svega onoga što je on izazvao.
- Vratićemo ga u vazduh kada bude bezbedno, i to je najvažnija stvar - rekao je direktor.
Erbas je, poređenja radi, samo od kompanije Er Lize korporejšn iz Los Anđelesa potpisala pismo o namerama za kupovinu 27 novih aviona.
Međutim, rival američkog proizvođača nema samo time da se pohvali.
Erbas je najavio da počinje sa proizvodnjom novog uskotrupnog aviona dugog dometa, čime bi u toj tržišnoj kategoriji potukao Boinga.
Erbas je, na Sajmu avijacije lansirao avion "A321 XLR", koji će kupcima biti dostupan 2023. godine, a moći će, navodno, da preleti do 7.560 kilometara.
Šef prodaje Kristijan Šerer nije rekao koliko će koštati razvoj ovog tipa aviona, ali je rekao da će to biti znatno jeftinije od izgradnje potpuno novog aviona, jer je reč o nadograđenoj verziji postojećeg "A321".
Na aerošouu se nagađa i da američki Boing razmatra lansiranje novog aviona koji bi po veličini bio nalik "A321 XLR". Takav avion bi, kako se ocenjuje, popunio "jaz" između Boingovog manjeg modela "737" i većih aviona tipa "777" i "787".
VIDEO: Ovo je avion ruskog predsednika
(Telegraf Biznis)