Hoćemo li stići iz Srbije do mora? Crnogorci se pitaju gde da nađu 270 miliona € za drugu deonicu

Ministar je istakao da druga deonica auto-puta neće biti finansirana novim zaduženjem

Foto: Pixabay

Do kraja ove godine trebalo bi da bude zaključen ISDA aranžman, koji je pravni osnov za realizaciju hedging transakcije kod kredita za auto-put, a da se uslovi za prvu zaštitnu hedge transakciju definišu u toku 2020. godine, kazao je crnogorski ministar finansija Darko Radunović.

- Kao ozbiljna država, naravno, ne možemo se "kockati". Zbog toga smo se, u dužem periodu bavili traženjem optimalnog modela koji će, faktički, konvertovati dolarsko zaduženje u evro kao valutu koju domicilno koristimo - kazao je Rađunović u razgovoru za Vijesti.

Istakao je da druga deonica auto-puta neće biti finansirana novim zaduženjem, već se razmatraju modeli poput koncesije i javno-privatnog partnerstva, ili njihovo kombinovanje, za nastavak posla.

Druga deonica auto-puta od Mateševa do Andrijevice bila bi dugačka 23 kilometra, a prema ranijoj procjeni koštala bi 273 miliona evra i gradila bi se dve godine.

Nezvanično se pominjalo da je gradnja ove deonice moguća preko privatno-javnog partnerstva sa kineskim China Road and Bridge Corporation (CRBC), koji gradi prvu deonicu.

Jedna od mogućih varijanti tog partnerstva je da Kinezi za izgradnju druge deonice dobiju na pravo naplate putarine na obe deonice na period od dve decenije.

(Telegraf Biznis/Investitor)