Netflix će morati da spusti cene i uvede oglase, a ovo je razlog
Vlasnici Netflixa više puta su rekli da kompanija neće prikazivati oglase kako bi ostvarila veći prihod. Ali s obzirom na to da je konkurencija sve intenzivnija, jedan analitičar sa Volstrita smatra da bi Netflix trebalo da ponudi jeftiniju uslugu koja podržava oglase.
Akcije Netflixa (NFLKS) pale su više od 2% nakon što je analitičarka Laura Martin smanjila akcije na "nedovoljni učinak".
Martinova je rekla da će kompanija, ukoliko Netflix zadrži cene tamo gde su trenutno - u rasponu od 9 do 16 dolara mesečno - izgubiti 4 miliona pretplatnika u SAD sledeće godine.
Ona vidi rešenje u tome da kompanija ponudi opciju koja košta oko 5 do 7 dolara mesečno i sadrži reklamni blok od oko šest do osam minuta na sat.
Martinova tvrdi da bi takva usluga mogla da pomogne pri odbijanju postojeće konkurencije kao što su Dizni, Amazon, Epl, CBC, i sl.. ali i one koje bi trebalo tek da se lansiraju.
Konkurenti već naplaćuju mnogo niže cene za svoje striminge, između 5 i 7 dolara. Podrazumeva se, većina njih nema sadržaj kao što ima Netflix, ali ipak, imaju šta da ponude.
Primera radi, Dizni ima "Ratove zvezda", a naplaćuje samo 6,99 dolara mesečno za Disnei +, a takođe nudi besplatnu jednogodišnju ponudu za mnoge premijum kupce.
Dalje, Epl je upravo dobio tri nominacije za Zlatni globus za svoj originalni program "Jutarnji šou." Košta samo 4,99 dolara mesečno.
Iz Netflixa još nisu dali komentar o tome da li im se dopada ova ideja.
Ranije, njegovi rukovodoci tvrdili su da usluga vredi te cene s obzirom na popularne i originalne emisije, kao i filmove.
Ipak, Martinova kaže da je brine da bi Netflix mogao da izgubi međunarodne pretplatnike nakon što Dizni i druge medijske kompanije pokrenu globalne verzije svojih striming usluga.
- Verujemo da Netflix mora da ima uslugu koja je veoma povoljna - rekla je ona u izveštaju i dodatno napisala da je sadašnja cena neodrživa.
I investitori počinju da brinu i gledaju u akcije Netflixa koje su 20 odsto niže od očekivanih. Diznijeve akcije su takođe pretnja - samo ove godine porasle su 33%.
(Telegraf Biznis)