Poplave u Japanu i veliki porez oborili prodaju Nisana i Tojote
Ova azijska zemlja više ne prodaje automobile istim tempom, na ukupnom nivou. Samo je Tojota u 2019. registrovala rast
Ukupna prodaja novih automobila u Japanu pala je za 1,5 odsto prošle godine u odnosu na 2018, zbog slabe tražnje usled niza prirodnih katastrofa i povećanja poreza na promet, saopšteno je iz japanskog Udruženja trgovaca automobilima. Ovo je prvi pad ukupne prodaje u poslednje tri godine.
Posmatrano po brendovima, Nisan je zabeležio pad prodaje od 13,8 procenata, čemu je bez sumnje doprinela pometnja u menadžmentu i rezanje troškova nakon hapšenja bivšeg predsednika kompanije Karlosa Gosna, u novembru 2018. godine.
Nasuprot tome, Tojota je registrovala rast od 2,7 procenata, dok je Honda kao i Nisan u nepovoljnoj pozciji - prodaja njihovih automobila je opala za 5,4 procenata. Prodaja mini vozila, koja nemaju motore veće od 660 kubika, opala je za 0,7 odsto, prvi put od 2016. godine, saopštila je japanska Asocijacija za laka motorna vozila i motocikle.
- Serija prirodnih katastrofa, uključujući tajfune koji su tokom septembra i oktobra pogodili šire oblasti Japana, negativno je uticala na tržište automobila - izjavio je portparol ove Asocijacije. On je dodao da je i povećanje poreza na promet od 1. oktobra, na 10 procenata sa ranijih 8, takođe "nagrizlo" raspoloženje potrošača.
(Telegraf.rs/Tanjug)