Kupio preskup TV, spakovali mu polomljen. Trgovac tvrdi da nije kriv: Može li veštak da pomogne?
Trgovac može da odbije reklamaciju, ali to ne znači da je pobedio
Nedavno smo pisali o tome šta da uradite kada vam se pokvari tehnička stvar (bela tehnika, računari, telefon, itd...), a šta kada se pokvari netehnička roba (odeća, obuća i slični proizvodi koji nemaju tehničke karakteristike).
Međutim, postoje i one situacije, pomalo neobične ali koje se ipak dešavaju, a to je kako da izađete na kraj s trgovcem kada dobijete oštećenu robu. Naročito, ukoliko je u pitanju bela tehnika, ili uređaji koji nisu nimalo jeftini.
Na primer, ukoliko vam se dogodi da dobijete televizor kome je polomljen led panel, kao što se desilo jednom našem sugrađaninu, prva adresa bi trebalo da vam bude Nacionalna organizacija za zaštitu potrošača (NOPS), (ako već ne možete sa trgovcem odmah da se dogovorite).
Njemu je trgovac odbio reklamaciju tvrdeći da je kupac sam polomio TV, iako je veštak utvrdio da je televizor kao takav spakovan.
Šta da radite?
Ukoliko potrošač primeti da je proizvod isporučen oštećen, mora u roku od 24 h da prijavi trgovcu to oštećenje da bi ostvario svoje pravo da zameni za drugi ili da dobije novac nazad.
Ako posle tog perioda primeti oštećenje, i tek onda prijavi trgovcu, i reklamacija bude odbijena, u tom slučaju potrošać se obraća veštaku odgovarajuće struke u zavisnosti kakav je proizvod, savetuju u NOPS.
Spisak veštaka se može pronaći na sajtu ministarstva pravde. Veštak sačini zapisnik odnosno nalaz na osnovu pregleda samog proizvoda i pakovanja tj. kutije.
Misljenje veštaka nije obavezujuće, a trgovac često tumačenje veštaka pripisuje tome što je kupac to "mišljenje" platio, ali svakako je jedan korak bliže ka ostvarenju prava jer uvek trgovac u sudskom postupku može da zahteva dodatno veštačenje.
(Telegraf Biznis)