Suvereni vladari i 2020. godine: Ovo su najvredniji brendovi na svetu
Brendovi reputaciju grade godinama, ali ma koliko stabilni bili, zbog jedne fatalne poslovne greške mogu da je sruše u sekundi. Evo koji giganti godišnje zarađuju milijarde i uživaju status najvrednijih u svetu
Svako tržište ima svoje "zakone" ponude i potražnje, ali postoje brendovi, odnosno industrije, koji jednako rastu na svim delovima planete.
Gruba podela izgleda ovako: u Americi je gotovo jednako zastupljena svaka grana industrije, s tim što je akcenat na tehnologiji, trgovini i medijima; na Bliskom Istoku cvetaju poslovi nafte i gasa, u Evropi automobilska industrija, nafta i gas, i telekomunikacije, a na azijskom tržištu sve po malo - od bankarstva, preko tehnologije, do osiguranja, automobila i trgovine.
Na listi 100 najvrednijih brendova sveta dominiraju kompanije iz Severne Amerike, Evrope i Azije, a jedini izuzetak je Saudi Aramco, sa godišnjim prihodom od 47 milijardi dolara. Četiri kompanije vrede više od 100 milijardi dolara, pojedinačno, a čak 3 su vezane za tehnološku industriju.
Na listi se svakako nalazi MekDonalds, međutim, ovaj brend je među retkima zabeležio pad - sa 44 milijarde u 2019. na 37 milijardi dolara u 2020.
Kompanije iz oblasti medija godišnje zarade 328 milijardi, automobilski proizvođači 370 milijardi, a banke čak 454 milijarde dolara.
Brand Finance je analizirao najvrednije brendove na osnovu njihove snage na tržištu, investicija u marketingu, doprinosa globalnoj ekonomija i udela, i napravio listu 10 najeminentnijih svetskih brendova:
Činjenica da 5 od 10 najvrednijih kompanija pripada oblasti tehnologije, možda i ne čudi mnogo, s obzirom na to da nas ona danas okružuje sa svih strana. Brand Finance u ovu kategoriju nije svrstao Amazon, iako je on nesporno oslonjen na tehnologiju, ali se beleži pod sektorom trgovine, budući da je reč o onlajn prodaji.
Renomeu kompanija ne doprinosi samo tehnologija, već i ono što se nalazi "ispod", često nevidljivo, a što brendu pruža dodatnu vrednost, odnosno obezbeđuje čvrstu vezu sa potrošačem. Ova rangiranja su posebno zanimljiva, jer kompanije iz godinu u godinu mogu da prate svoj rast, ali i svoju poziciju među konkurencijom.
Na primer, prema pisanju magazina Forbes, Amazon je na pragu 2019. vredeo "samo" 97 milijardi, a sada vredi 221 milijardu dolara.
(Telegraf Biznis)