Domaća, porodična kompanija prva u regionu koja prelazi na ambalažu biljnog porekla
Danas ne treba potceniti ni pojedinca, ni potrošača
Nectar grupa, regionalni lider u pravljenju sokova i preradi voća, prva u regionu, prelazi na ambalažu biljnog porekla, zajedno sa svojim dugogodišnjim partnerom, globalnim liderom u segmentu kartonske ambalaže, kompanijom Tetra Pak, najavio je direktor Nectar grupe Mihailo Janković na predstavljanju izveštaja o održivom razvoju.
- Našim rezulatima nametnuli smo se kao lideri, a nama se nametnula odgovornost i stvarno nam nije svejedno kada su ove teme u pitanju. Nektar čine ljudi i biće ih i više, a čak 46 odsto žena je u menadžmentu. Kod nas, u Fructalu, na primer, rade različite generacije istih porodica - rekao je Janković.
U strateškom opredeljenju da održivo posluje i razvija se Nectar grupa najavila je i ulaganja od sedam miliona evra u proizvodnju zelene energije.
Za 21 godinu postojanja Nectar je napredovao u smislu prometa i poslovnih parametara ali se sve vreme ponašamo odgovorno, rekao je Janković i dodao da Nectar izveštaj o održivom razvoju podnosi javnosti iako nema tu obavezu.
- Želimo da budemo primer drugima i da demostriramo kako smo to mi odgovorni prema zaposlenima, vlasnicima, partnerima, potrošačima i zajednici u kojoj živimo - rekao je on.
Nectar je identifikovao da kao kompanija najveći doprinos može da napravi u oblastima ulaganja u ljude, društvo, lanac vrednosti i ambalažu. Za proizvode Nectara 84 procenta ambalaže je reciklabilno, rečeno je danas, a planira se da u narednih 10 godina PET to PET model recikliranja iz Slovenije proširi u ceo regiona.
Nectar je najavio i dalje unapređenje portfolija i razvijanje proizvoda sa dodatom vrednošću za zdravlje i balans organizma tzv wellbeing proizvode sa sada dostignutih 12 procenata ukupnog prometa.
Ministarka bez portfelja Slavica Ðukić Dejanović, zadužena za demografiju i populacionu politiku, rekla je da su rezultati Nectara iz Izveštaja o održivom razvoju primeri dobre prakse.
- Nectarovi rezultati koji su predstavljeni danas u Izveštaju o održivom poslovanju su pravi primeri dobre prakse i u skladu su sa merama koje smo na nivou Vlade doneli, i verujemo da će se i drugi privredni subjekti uključiti u ovu mrežu aktivnosti - rekla je Ðukić Dejanović, koja je i predsednica Međuresorne radne grupe za sprovođenje Agende UN-a za održivi razvoj do 2030. godine.
Ona je kazala da je posle makroekonomske stabilnosti i povećanih investicija život počeo zaista da se menja i dodala da sve veći broj mladih ljudi vidi perspektivu u Srbiji.
Kako je rekla, cilj je da "niko ne ostane na kraju kolone", a klimatske promene su zadatak svih nas.
- Moramo zajedno da radimo. Pitali smo građane u jednom istraživanju da kažu šta za njih znači održivost i čak 75 odsto njih reklo je "nemam pojma" a samo 9 posto je razumelio suštinu. Nekatar je to razumevanje pokazao na delu - rekla je ona.
Dodala je da je održivost i to što se ne sprečavaju buduće generacije da idu korak napred.
Direktor sektora Privredne komore Srbije za strateške analize Mihailo Vesković, rekao je da su ovakvi rezultati promovisanje stvarnih vrednosti i da je važno za sve da se takva praksa prelije i na druge kompanije u Srbiji.
- Nectar grupa ovim izveštajem, dosadašnjim i najavom novih investicija u održivo poslovanje potvrđuje da nije samo jedan od naših najuspešnijih poslovnih sistema i lider u svom biznisu u regionu, nego i odgovorna kompanija koja brine o svojim zaposlenima i njihovim porodicama, farmerima, poslovnim partnerima, potrošačima, zajednici i životnoj sredini - rekao je on.
Dodao je da je u Srbiji prošle godine samo 20 kompanija podnelo Izveštaj o održivom poslovanju i izneo očekivanje da će takvih izveštaja na kraju ove godine biti oko 200.
Nectar grupa će na pakovanje biljnog porekla preći u saradnji sa Tetra Pakom, čija je marketing menadžerka za Jugoistočnu Evropu Dušica Bojić rekla da će to biti pakovanja koja su 84 procenta biljnog porekla na bazi šećerne trske, i sa 18 procenata smanjenom emisijom ugljen dioksida (CO2) u odnosu na standardna pakovanja.
Vesković istiće i da je moć potrošača i pojedinca danas daleko veći a da kompanije koje to prepoznaju zapravo su one koje psoluju održivo.
(Telegraf Biznis)