Ako zbog korona virusa počnete da radite od kuće, držite se ovih 5 važnih saveta
Rad od kuće izgleda kao sjajna mogućnost - ali, može biti i noćna mora za produktivnost
Kako se uvećava spisak kompanija koje svoje zaposlene obavezuju da rade od kuće da bi se sprečilo širenje korona virusa, možda ćete se zapitati kako da ostanete razumni ako vam se ovo dogodi. Panika zbog koronavirusa već je sama po sebi dovoljno stresna, a poslednja stvar o kojoj želite da brinete je kako da uspostavite internet poziv sa svojim šefom - i da li vaš Wi-Fi internet može da se nosi sa time.
Ali, na žalost, epidemija koronavirusa ne pokazuje znakove usporavanja, te biste uskoro mogli da se nađete u ovoj situaciji. Rad od kuće zvuči sjajno, ali ponekad je i teže tako raditi. Zamislite situacije u kojoj vas članovi porodice ili kućni prijatelji svakih 10 sekundi ometaju ili prekidaju. No, rad od kuće ima svoje prednosti - možete raditi u trenerci ako želite, nema putovanja na posao, i ponekad možete biti koncentrisaniji i efikasniji.
„C Net“ je objavio pet važnih saveta za one koji žele ili moraju da rade od kuće, a istovremeno je važno da ostanu zdravi i produktivni.
Izbegavajte rad iz kreveta
Nije uvek lako slediti ovo pravilo. Zvuči primamljivo da, čim otvorite oči uzmete kafu i odmah počnete da pišete svoj članak. Ali ako započnete posao u krevetu, verovatno ćete zaspati ili će vam biti teško da se razbudite. Umesto toga, ustanite i najpre raspremite krevet, kao i bilo kog drugog dana. Izbegavajte nagon za radom u svojoj spavaćoj sobi, osim ako to nije jedina prostorija u kojoj imate privatnost i mir.
Ako morate da radite iz kreveta, učinite sve kako biste sebi stvorili osećaj „odlaska na posao“. To znači da se pre posla presvučete, umijete, popijete kafu - šta god da vas razbuđuje, to prvo uradite. Kada počnete sa poslom, sedite i izbegavajte rad u svom krevetu ako ste iscrpljeni.
Dobra ideja je da svoju spavaću sobu tretirate kao „sveti“ prostor - gde samo spavate ili se opuštate. Jednom kada i ona postane vaša kancelarija, teško ćete izbeći česta razmišljanje o poslu. Pokušajte da radni prostor napravite od neke druge prostorije, čak i ako je to kuhinja ili trpezarija. Ako imate veliki stan, možda biste mogli raditi iz rezervne spavaće sobe ili kućne kancelarije.
Izbegavajte da radite tamo gde vam se odvlači pažnja
Jedan od ključeva uspešnog rada od kuće je pretvaranje da ste u kancelariji. Da li biste kačili veš, gledali TV ili prali sudove da ste putovali na posao? Ne, naravno. Zato nemojte raditi negde gde ćete pasti u iskušenje da radite još nešto paralelno - to znači da ne radite sa uključenim televizorom, a ako vas prljavi sudovi dozivaju, ignorišite ih! Odredite svoje prioritete pre nego što započnete posao i uštedite vreme tako što ćete druge aktivnosti ostaviti za kasnije.
Postavite granice sa drugim ljudima kod kuće
Rad od kuće sa cimerima, prijateljima ili porodicom može biti pravi izazov. Ako neko dođe i vidi vas za računarom, možda neće registrovati da zapravo radite. To jeste tačno, pogotovo ako ta osoba nikad ranije nije radila od kuće - pretpostaviće da možete raditi sve što želite.
Važno je da svojim ukućanima postavite granice koje ne smeju da prelaze. Recite svima koji su prisutni da ćete raditi tokom određenih sati i da vas ne uznemiravaju ako nije hitno. Stavite neki znak na vrata, ako je neophodno. Bićete mnogo produktivniji ukoliko sprečite sve što bi moglo da vam odvraća pažnju.
Pravite pauze
I ne, pretraga „Instagrama“ ne smatra se pauzom. Trebalo bi da pravite pauzu na svakih 75 do 90 minuta, i to u trajanju od oko 15 minuta. U idealnom slučaju, tokom pauze ne bi trebalo da dolazite u dodir sa telefonom ili bilo kojim ekranom, i ona bi trebalo da podrazumeva i boravak na svežem vazduhu. Šetajte, igrajte se sa kućnim ljubimcem ili razgovarajte s prijateljem. Otkrićete da ste puno produktivniji se tokom dana povremeno udaljite od računara i radnog stola.
Izbegavajte potpunu društvenu izolaciju
Rad od kuće može biti produktivniji kada ste sami, ali rad u samoći po ceo dan ima i svoje loše strane. Jedan od najvećih problema kod rada od kuće je nedostatak socijalizacije.
Koliko god rad u nekoj kancelariji punoj ljudi može da bude problematičan zbog čestog ometanja ili buke, imati saradnike sa kojima uživate dok radite je nešto posebno. Zato, pronađite vremena da se povežete sa drugim ljudima, ako je moguće i tokom, a pogotovo posle isteka radnog vremena.
(G.S.)