Kupci još nose maske, ali se vraćaju: Najki otvorio većinu radnji i zabeležio rast onlajn prodaje
Oko 80 odsto prodavnica je otvoreno, a onlajn prodaja im je porasla za oko 35 procenata
Američki proizvođač sportske opreme, Najki, zatvorio je većinu svojih prodavnica na globalnom planu, ali kažu da oko 80 odsto njih u Kini sada ponovo počinje da radi.
Konstatuju i da im je onlajn prodaja, u proteklom periodu, u ovoj azijskoj zemlji - porasla za 36 odsto. Kada je reč o fizičkoj kupovini, tu logično beleže pad, i to od 5 procenata. Drugim rečima, izgubili su oko 1,5 milijardi dolara u svom poslednjem finansijkom kvartalu, i to je trajalo do kraja februara.
- Očekujemo da će narednih nekoliko nedelja biti vrlo izazovne, kada je reč o Americi i Evropi - kaže Džon Donaho, izvršni direktor kompanije.
Nada se da je Najki naučio iz proteklih lekcija, kako da upravlja svojim zapadnim tržištima usred pandemije korona virusa. Ono što je pozitivno, jeste da se kineski kupci polako vraćaju u Najki radnje, iako i dalje nose maske.
Američki gigant uviđa i "izvanredni rast" u Kini kada je reč o sportskim aplikacijama, koje se odnose na vežbanje kod kuće. Korisnička aktivnost je porasla za 80 odsto, budući da su Kinezi dugo bili u samoizolaciji.
Kažu i da će blagovremeno izbaciti neke nove proizvode vezane za Olimpijske igre u Tokiju, koje su sada pomerene za 2021. godinu. Reč je o takozvanoj "održivoj" sportskoj obući, napravljenoj od razgradivih materijala.
(Telegraf Biznis)