Prodavci na ozbiljnom zadatku: Moraju da kontrolišu kupce koji i dalje ne drže distancu od 2 metra
Da li poštujete vanredne propise?
Zbog ozbiljne situacije koja vlada širom sveta, izazvane korona virusom, svi građani su dobili uputstva kako da se ponašaju, pre svega, u kupovini koja se mora nastaviti nesmetano.
Možda nećemo obilaziti tržne centre, ali je nabavka osnovnih potrepština, kao što su hrana, piće i higijenski proizvodi, uvek pa i ovih dana - neophodna. Ipak, čini se da uprkos apelima i relevantnim informacijama, neki kupci i dalje prave problem sebi, drugim kupcima, prodavcima, i na kraju svim ostalim sugrađanima.
Sve više zemalja se okreće rigoroznijim merama, pa su tako ovog jutra u Nemačkoj redovi ispred mesara i prodavnica "kilometarski", jer u manji objekat sme da uđe samo jedna osoba, eventualno dve. Kod nas je ova mera uvedena maltene među prvima, ali građani, ipak, primećuju nepoštovanje propisa od strane nekih kupaca.
Prodavci takođe imaju problem, jer osim što moraju da misle na svoje zdravlje, stanje u radnji, cene i ostale stvari, sada moraju i da strogo kontrolišu potrošače koji ne drže propisanu distancu. Tek ove nedelje su Britanci uveli ovo pravilo u prodavnice, a trgovci su ga shvatili veoma ozbiljno.
S obzirom na uočen problem, vezan za to da ljudi sami od sebe slabo poštuju pravilo držanja distance od 2 metra, oni sada imaju poslovnu obavezu da stvari dovedu u red. I ne samo to, sada je i u britanskim radnjama striktno propisan broj osoba koje smeju da budu u njima, u isto vreme.
Pored toga, šoping više nije "opuštajuća aktivnost", pri kojoj uđete u radnju i razgledate do mile volje, birate proizvode "satima" i tome slično. Ne, šoping se u Britaniji, pa i svuda u svetu, pretvorio u "brzinsku nabavku osnovnih stvari".
Na Ostrvu su veliki trgovinski lanci čak uveli dodatnu zaštitu za prodavce: osim rukavica i maski, sada ih štiti zaštitno staklo, postavljeno oko kase, uz ostavljen prostor za razmenu novca i skeniranje proizvoda.
Osim toga, iako nema zvanične zabrane vezane za keš, insistira se na upotrebi kartica koje su "sigurnije" kada je reč o prenosu zaraze. Na podu se nalaze jasno vidljive nalepnice koje kupcima govore gde treba da stoje, kako ne bi "zalazili" u lični prostor potrošača ispred sebe.
Osim činjenice da je, posebno starijim građanima, lakše da obave fizičku kupovinu - to nije jedini razlog zašto su marketi i dalje puni. U nekim zemaljama, s velikim brojem stanovnika, onlajn prodaja je u zastoju, jer službe ne stižu da obrade i isporuče toliki broj porudžbina.
(Telegraf Biznis)