Ovako izgleda prvi radni dan u gigantima širom Evrope. Fijat, Škoda i VW su nove fabrike
Radnici će morati da nose zaštitne maske i da drže distancu
Fabrika "Fiat Krajsler Automobili" delimično ponovo otvara fabrike širom Italije, posle zatvaranja zbog epidemije korona virusa. U fabrici Mirafiori, oko 250 radnika ponovo radi u jednoj smeni, a na ulazu dobijaju zaštitne maske i gumene rukavice
Posle višenedeljnog prekida proizvodnje zbog epidemije korona virusa proizvođači automobila u Evropi postepeno pokreću proizvodnju.
Najveći proizvođač automobila na svetu, nemački Folksvagen najavio je da ponovo otvara fabriku u Volfsburgu.
Ohrabrena opadanjem širenja korona virusa, Nemačka je dozvolila malim radnjama da se ponovo otvore pod uslovom da poštuju striktne mere distanciranja i higijene, a njihov primer slede sada i velike kompanije.
BMW takođe pokreće proizvodnju u fabrici u Velikoj Britaniji, a sledi otvaranje fabrika u Južnoj Karolini i Meksiku u maju.
U Francuskoj Tojota ove nedelje pokreće fabriku u Valensijenu a Reno je započeo proizvodnju motora u fabrici zapadno od Pariza.
Švedski Volvo otvorio je fabriku u Torslandi nakon remonta proizvodnog procesa.
Proizvodnja automobila bi u ovoj godini mogla da bude 20 odsto manja. Zbog pandemije će biti napravljeno svega 71 milion putničkih vozila u svetu, ali više brine podatak da će oko pet miliona radnika u proizvodnji i prodaji ostati bez posla.
Kriza se poklopila i sa tehnološkom revolucijom i prelaskom na električna vozila koja zahtevaju daleko manje radnika.
Radnici koji su godinama proizvodili motore i menjače u fabrikama automobila dobiće otpremnine ili će biti otpušteni kao višak. Njih će kažu analitičari zameniti znatno manje radnika drukčijeg profila za proizvodnju elektro-vozila.
(Telegraf Biznis)