U slučaju onlajn nastave, trećina majki će dati otkaz
Neke anketirane majke su rekle da rad od kuće i onlajn nastava briše razliku između privatnog i profesionalnog i da ne postoji radno vreme
Ukoliko u novoj školskoj godini nastava bude onlajn, jedna trećina italijanskih majki je spremna da ostavi posao, a čak 65 posto je izjavilo da onlajn nastava nije kompatibilna sa zaposlenošću žene.
Ovo su podaci istraživanja koje je sprovela profesorka Univerziteta Bicocca iz Milana, Giulia Pastori, anketirajući sedam hiljada porodica.
Podaci pokazuju, prema tumačenju istraživača, da je italijanska porodica tradicionalna i da većina veruje “da je posao žene/majke da se bave decom”, a čak 95 posto anketiranih je reklo da su u vreme pandemije i onlajn nastave upravo majke radile onlajn svoj posao i pomagale deci.
Za vreme karantina majke su dnevno posvećivale deci u proseku četiri sata, praktično su radile dva posla paralelno, svoj i onaj vaspitača, ističe autorka istraživanja.
- Ružna, neefikasna, demotivirajuća, nepodnošljiva, neugodna - ovim atributima anketirane majke su opisivale onlajn nastavu za svoju decu.
Neke anketirane majke su rekle da rad od kuće i onlajn nastava briše razliku između privatnog i profesionalnog i da ne postoji radno vreme, a neke su izjavile da su imale problema da “drže na okupu celu porodicu”, ali sve “poput apela za pomoć tvrde da onlajn nastava ne može biti jedina mogućnost”, ističe autorka istraživanja.
Roditelji, pre svega majke, su zabrinute i kako će se odvijati naredna školska godina, da li će se u školama moći poštovati distanca i primenjivati neophodne mere higijene, ali i da li su školski prostori na odgovarajućem nivou.
Nakon karantina, a pred mogućnošću novog talasa zaraze, treba imati u vidu činjenicu da su deca vanredno stanje i onlajn nastavu doživela loše, da su pokazivali slabu koncentraciju, dosadu i melanholiju, te da su i u tim situacijama u pomoć priskakale majke koje su glumile improvizovane psihologe i pedagoge - upozorava profesorka Pastori.
(Telegraf Biznis)