Ilegalni "začin" postaje luksuzna roba? Izloge u ovom gradu više neće krasiti skupa odeća, već...

Može li ulje kanabisa da parira viskiju ili konjaku? Ocena je da stiče upravo takav status u SAD

Foto: Shutterstock

Sa pandemijom kovid-19, koja zatvara prodavnice vrhunske robe i desetkuje međunarodna putovanja, 2020. će biti najgora godina za globalno tržište luksuza u modernoj istoriji.

Ipak, Ervan Ramburg je napisao novu knjigu "Future Luxe: What’s Ahead for the Business of Luxury", koja je vrlo optimistična u pogledu luksuzne robe, mada ona neće nužno biti ona na koju smo navikli. I druge knjige se bave time - kažu da će zdravlje će postati luksuz, dok će se prodavci tašni, cipela i satova suočiti sa konkurencijom nove vrste vrhunske robe, uključujući kanabis.

Ramburg je u svetu trgovine proveo 25 godina, a on očekuje da će do 2030. godine grupacija "LVMH" obuhvatati od 90 do 100 brendova, što je znatno više u odnosu na sadašnjih 76, odnosno 77 - ako na kraju ipak kupi američki Tifani.

Suprotno tome, mnogi manji konkurenti će se spojiti, prestaće da posluju, neko će ih kupiti ili će oni posedovati druge. Ali, gde se tu uklapa marihuana?

Istraživanja pokazuju da su ljudi tokom aktuelne krize više konzumirali marihuanu, kako bi sprečili psihičke tegobe, a u prilog tome ide i činjenica da je ova vrsta halucinogenog sredstva jedan od važnih igrača na polju "luksuzne robe". Naime, kompanije koje proizvode kanabis sada se bore za svoju lokaciju na ulicama LA-a.

Ulje kanabisa čak dobija reputaciju konjaka ili viskija u SAD, a proizvođači skupih tašni ili cipela, mogli bi ostati bez svoje "obećane lokacije" u Gradu anđela.

Video: Aston Martin DB5 više neće biti samo legendarni automobil: Stiže posebna serija viskija

(Telegraf Biznis)