Presedan na Balkanu: Vozači koji krše pravila biće drastično kažnjeni, a ime će znati ceo grad

Najveći problem Balkanaca je što ne krive sebe kada prekrše pravilo, već one koji ih kažnjavaju. Ljubljana je rešila da im to naplati, a obezbedili su i poseban budžet. Obećavaju da su drastične kazne u saobraćaju tek početak

Foto: Shutterstock, Pixabay

Na društvenim mrežama kruže fotografije iz Ljubljane na kojima se vidi kako se prestonica Slovenije obračunava sa nesavesnim građanima. Na duhovit način žele da ukažu na pojedinačnu odgovornost, a s druge strane, već pune budžet. Za naš portal kažu da je ovo samo početak.

Reč je o dva bilborda na kojima su navedena imena počinilaca, ali i njihovi prekršaji. Prema fotografijama, dotični Zdravko Riba kažnjen je tako s 80 evra jer je parkirao na mestu za invalide. Drugi kažnjeni s fotografija, koje već nekoliko dana kruže Tviterom, divljao je po centru i nije uzimao u obzir pešake, a takođe je kažnjen sa 80 evra.

Akcija je odmah izavala reakcije, mnogi se se šalili kako bi neki gradovi bili puni ovakvih bilborda, posebno u Beogradu

O čemu se tačno radi?

- Opština Ljubljana izvodi brojne preventivne aktivnosti za obezbeđivanje saobraćajne bezbednosti svih učesnika u saobraćaju, posebno najranljivijih, kao što su pešaci, deca, stariji i invalidi. U Gradskoj redarskoj službi između ostalog pokušavamo da osvestimo građane sa jasnim i duhovitim porukama u vidu plakata o označenju poštovanja pravila, koji su namenjeni harmoničnom suživotu na javnom prostoru i međusobnom poštovanju. Te poruke takođe predstavljaju obim i smisao rada Gradske redarske službe - rekli su za Telegraf Biznis iz Kabineta gradonačelnika Ljubljane.

Kako nam objašnjavaju, sa neposredno adresiranim porukama gradskog redarstva o visini kazne za pojedinačne prekršaje žele da pošalju poruku da je bolje poštovati pravila i tako se lično pobrinuti za svoju bezbednost i bezbednost drugih u saobraćaju, sa čime može svaki pojedinac izbeći plačanje kazne.

Foto: Grad Ljubljana

- Moramo da istaknemo da kampanja ne obuhvata samo sigurnost u saobraćaju, nego opštu javnu sigurnost, koja je paralelna sa našim apelom i akcijom Gradske opštine Ljubljana “Človek, čuvaj svoje mesto” (Čovječe, pazi na svoj grad).

  • Kako ste došli na ideju da imena stavljate na bilborde u gradu? Da li će zaista tako biti?

- Kampanju smo u okviru preventivnog rada gradske redarske službena na području bezbednosti kreirali zajedno sa preduzećem Marmelada, i tako na duhovit način želeli da pokažemo, kako treba poštovati saobraćajna pravila.

S akcijom smo pored svega nabrojanog želeli i nedvosmisleno komunicirati sa potencijalnim kršiteljima, koji za plaćanje kazne često krive one, koji jih kažnjavaju, ali ne i sami sebe. Na plakatima smo celoj javnosti pokazali, da u slučaju, da parkiraju na mestu rezervisanom za invalide a sami su „zdravi ko dren“ („zdravi kot riba” = Zdravko Riba), je to njihova greška, koja će ih koštati 80 evra.

Naši sagovornici iz Grada ističu da su sva imena u kampanji izmišljena i predstavljaju aluzije na stvarna imena ili situacije.

- Tako smo za bicikliste, koji po centru grada voze prebrzo, upotrebili ime Primož Kroglič, koje podseća na našeg biciklističkog asa Primoža Rogliča. Tu su još imena: Mihael Šumič (koje aludira na legendarnog prvaka formule 1), Nik Brezglavan (bez čelade izgubit če glavu), Lomi, Luka Opasan i Brigita Menič.

  • Da li grad zbog ovog mora dodatna finansijska sredstva da izdvaja jer je reč o zakupu bilborda? Kako ste to rešili?

- Za potrebe komunikacije i podizanja svesti društveno odgovornih akcija imamo poseban budžet, iz kojeg se finansiraju takve kampanje, i povoljniji oglasni prostor pošto sadržaj nije komercijalan nego je društveno odgovoran - kažu naši sagovornici.

Ističu da je kampanja bila odlično prihvaćena od strane građana, pošto su dobili puno pohvala.

- Ključna svrha kampanje je prevencija i podizanje svesti o važnosti međusobnog poštivanja, što smo nesumnjivo postigli, građani su akciju primetili. U budućnosti nameravamo da proširimo spektar tema, s čime očekujemo da ćemo postići još veću savestnost i manje počinjenih prekršaja.

Video: Evo rešenja za sve naše muke sa parkingom

(Telegraf Biznis)