Seničić: Imali smo sastanak sa ministarkom, mislim da je shvatila ozbiljnost situacije
"Bankarske garancije su skoro neizvodljiva varijanta za veliki broj agencija, jer se traže veliki kolaterali ili depoziti", navodi direktor YUTA
- Imamo situaciju koja je kulminirala, a na to smo upozoravali od maja. Dakle, bez dodatne sektorske pomoći kojom nismo obuhvaćeni ni na koji način, i pored želja i razgovora koje smo obavili, imamo broj turističkih agencija koje polako ulaze u proces stečaja - rekao je direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (YUTA), Aleksandar Seničić, gostujući u jutarnjem programu televizije Prva.
Dalje je naveo da "nisu mogle da opstanu u ovim uslovima, kada posla i prihoda nema sedam, osam meseci".
- Imamo male posredničke agencije koje takođe beleže izuzetno slabe rezultate, već negde oko 50 odsto radnika je otpušteno, napuštaju se poslovni prostori, otkazuju se svi troškovi koji opterećuju poslovanje u nadi da će se neki problemi rešiti u međuvremenu - istakao je Seničić.
Prema njegovim rečima, garancije putovanja, koje su neophodne za licenciranje turističkih agencija i organizatora putovanja, kojih ima 400 u Srbiji - uspelo je da pribavi samo 10 odsto, odnosno između 30 i 40 agencija. Ostali mogu da nastave kao posrednici.
- Mogućnost mora da postoji, imali smo sastanak sa ministarkom, imam utisak da je shvatila. Pokušali su "ad hoc" da reše te probleme izmenom Pravilnika o garanciji putovanja, ali to nije urađeno na dobar način. Predviđene su dve manje kategorije, sa željom da se tako većem broju ljudi da licenca. Međutim, osiguravači koji su u toj priči ključni igrači - povukli su se, njihovi zahtevi nisu usvojeni - naglašava direktor YUTA.
S druge strane, dodaje, bankarske garancije su skoro neizvodljiva varijanta za veliki broj agencija, jer se traže veliki kolaterali ili depoziti.
- Očekujemo naredne godine pomoć, u novom budžetu su predviđena neka sredstva za subvencije. U ovom trenutku imamo dobru nameru da se subvencioniše kupovina polisa. Ali, to sada gubi značaj jer je samo 10 odsto uspelo da nabavi licence - navodi Seničić i za kraj dodaje:
"Mislim da to nije izvesno, imamo veliki broj turističkih agencija koje su ove godine pokušavale da nađu način i da kroz prodaju domaćih aranžmana izađu iz krize. Ali, to je stvar i mentaliteta, jer gost ne koristi turističku agenciju za boravak u Srbiji. Nemamo dobro iskustvo sa tim. Sigurno je da će oni koji ostanu bez posla morati da potraže ohrabrenje u hotelima ili u nekom drugom sektoru u turizmu."
(Telegraf Biznis)