Kompanije iz Srbije tokom krize na tri fronta: Donirale novac, robu i pružale pro bono usluge
Ukupna evidentirana vrednost donacija zajednici u 2019. godini iznosi oko 645 miliona dinara, dok su do kraja juna 2020. kompanije iz Srbije donirale 330 miliona dinara
Forum za odgovorno poslovanje predstavio je publikaciju "Bolji biznis za bolje društvo 2019/2020", a prema tom izveštaju, do kraja juna ove godine, kao odgovor na krizu izazvanu pandemijom u Srbiji, anketirane kompanije donirale su ukupno 330 miliona dinara, od čega oko 95 miliona dinara čine donacije u proizvodima.
U toj publikaciji analiziran je doprinos 38 kompanija lokalnoj zajednici tokom 2019. godine, kao i tokom krize izazvane kovidom-19. Više od polovine donacija tokom novonastale krize usmereno je prema zdravstvenim ustanovama, dok je ostatak uglavnom usmeren ka lokalnim samoupravama.
U ovom periodu, kompanije su pružile i druge vidove podrške, kao što su javne kampanje i podrška malim preduzećima. Tokom 2019, anketirane firme su ili zadržale isti nivo ulaganja ili ga povećale u odnosu na prethodnu godinu. Oko 65 odsto njih redovno doprinosi zajednici, dok ostale to čine po potrebi.
Ukupna evidentirana vrednost donacija zajednici u 2019. godini iznosi oko 645 miliona dinara, sa doprinosom velikih kompanija, u proseku, od 30 miliona, srednjih sa sedam miliona dinara, a malih nešto više od milion dinara.
Iako primarno doprinose finansijski (85 odsto kompanija), donacijom robe pomoglo je 80 odsto kompanija, dok je 71% u programe podrške zajednici uključilo i svoje zaposlene koji su delili znanje i veštine. Od 38 kompanija, šest je pružalo pro bono usluge.
(Telegraf Biznis/Tanjug)