U Beogradu bilo nemoguće "nahvatati" taksi, a sada taksisti ne mogu da "nahvataju" mušterije

Taksi stajališta prepuna, ne mogu da prime toliki broj vozila

Foto ilustracija: Shutterstock

Noćni život ne postoji, sve se zatvara do 17 sati, a svi koji mogu rade od kuće. U ovakvoj situaciji taksisti su postali višak. 

Još do pre nekoliko meseci građani su se žalili da je u prestonici nemoguće "nahvatati taksi", danas se situacija obrnula, pa je za taksiste postalo јоš teže "nahvatati mušteriju".

Aleksandar Bijelić, predsednik Saveza auto-taksi udruženja Srbije kaže za Telegraf Biznis da im je posao opao više od 50 odsto.

- Taksi stanice su prepune vozila koja čekaju jednu ili dve dnevne vožnje. Situacija je alarmantna. Sve je više ljudi na ulici, jer moraju da grabe. Taksi stajališta ne mogu da prime toliki broj vozila. Ako vam kažem da u Beogradu ima 1.350 mesta za vozila, a nas ima 6.300, jasno vam je o čemu pričam - kaže Bijelić.

I svi su na ulici u isto vreme, od jutra.

- Imali smo 25 do 30 odsto kolega koji su radili samo treću smenu. Sada te smene nema, ne postoji, pa su se i oni prebacili na jutarnju smenu. Isto je i sa vožnjama na i sa aerodroma. Oko 300, 400 vozača radilo je samo aerodrom. U tom delu sada posla maltene da nema, pa su se i oni spustili u grad u pokušaju da bar nešto zarade - kaže Bijelić.

On objašnjava da je u njihovoj branši trenutno sve crno, jer je svakog dana sve manje potrebe za taksi prevozom.

Foto ilustracija: Shutterstock

- Jedini deo dana kada još, kao, ima posla je od 7 do 9 sati ujutro, kada se ljudi prevoze na posao. Evo, u 10 sati ujutro grad je prazan, nema uopšte kretanja, ljudi su se uplašili, zatvorili u kuće i nigde ne idu. Čak se i kolima lako prolazi kroz grad. Prevozimo ljude do bolnica, mnogi nam kažu da su kovid pozitivni, šta ćemo, naravno da ih vozimo. To je učestalo u jutarnjim časovima, prevoženje do kovid ambulanti i vraćanje ljudi kući - priča on.

Bijelić kaže da su zahvalni državi na pomoći i nada se da će situacija da se stabilizuje za pola godine, jer rešenja trenutno nema.

- Dosta kolega je obolelo od korone, desetak ih je i umrlo, na žalost. Taksi vozi veliki broj starijih ljudi koji su pred penzijom. Za volanom imamo skoro 1.000 penzionera, dok je 1.200 njih koji su pred penzijom. Oni rade, a kritična su grupa - zaključuje Bijelić.

Video: Budućnost se dešava sada: Leteći taksiji predstavljeni na sajmu u Singapuru

(Telegraf Biznis)