Nema više obroka, niti obraćanja sa "dame i gospodo". Zašto je gigant drastično promenio poslovanje?

Japanski avio-prevoznik se aktivno bori protiv bacanja hrane, koja se služi na letovima, uz istovremeno zalaganje za rodno neutralnije izraze prilikom obraćanja putnicima u avionu

Foto: Unsplash

Iz Azije ovih dana stižu pomalo neobične vesti, pre svega, kada je reč o avio-kompanijama i njihovom novom poslovanju.

Sredinom decembra smo pisali o tome da kineski avio-prevoznici i sama država savetuju stjuardese i stjuarde da nose pelene, ako je reč o visokorizičnim letovima, a sada nova ideje stižu iz Japana.

Naime, Japan Airlines, nacionalni prevoznik te zemlje, traži od putnika da "preskoče" obroke na letovima, posebno onim noćnim.

Kako navode, ne radi se o smanjenju troškova, već o smanjenju rasipanja hrane. Procedura je takva da JAL priprema obroke za svakog putnika na letu, a u većini slučajeva - oni prespavaju obroke.

Takođe poručuju da mnogi putnici radije jedu grickalice nego konkretnu hranu, te da se bacaju velike količine hrane. Ova mera je, dakle, donesena iz etičkog, a ne finansijskog razloga.

Program je inspirisan ciljevima održivog razvoja Ujedinjenih Nacija, i japanske firme su postale vrlo konkurentne u tom pogledu. Bilo je i "probnog leta", u novembru, na relaciji od Bangkoka do aerodroma Haneda, koji traje od 22:40h do 05:40h.

Nije bio veliki izazov sprovesti ovu ideju, budući da manje ljudi leti tokom pandemije, a klijenti mogu otkazati svoj obrok onlajn ili telefonskim pozivom. 

JAL je takođe počeo da reciklira i uniforme u pamučna vlakna, a stjuardese koriste Ajped uređaje na letovima, kako bi smanjile papir koji se štampa. Više nema ni obraćanja poput "dame" i "gospodo", već se koriste rodno neutralniji izrazi, recimo, "putnici, pažnja".

Video: Jedini avion u kojem možete da sedite u biznis klasi svaki dan, bez testa na koronu

(Telegraf Biznis)