Buduće kancelarije mogle bi imati kafiće, teretane, perionice veša, više zelenila, prostrane balkone
Kompanije polažu nadu u vakcine, ali se suočavaju i sa još jednim problemom: ne žele svi radnici da se vrate na posao, ni kada prođe kriza. Zato ih je potrebno motivisati
Samo 14 odsto od preko milion službenika u Njujorku vratilo se na posao do sredine januara, čime se ugrožene brojne radnje i mala preduzeća na Menhetnu.
Te podatke prikupila je firma "Kastle Systems", dok je potpredsednik "Hospitality Holdings" rekao da će firma potonuti ako se radnici ne vrate u kancelarije. Njihov bistro "Midtown" je pre krize bio pun biznismena koji sklapaju poslove na pauzama za ručak i piju koktele nakon napornog poslovnog dana.
Ta grupacija je zatvorila čak šest restorana i barova u ovom uglednom delu Njujorka, od kojih dva trajno. Pandemija je zaustavila "kancelarijsku kulturu" u Velikoj jabuci, piše Index.hr.
Radnje su prekrivene daskama, restorani ne rade, a kancelarije zjape prazne. Kovid-19 je poznate njujorške poslovne četvrti pretvorio u "gradove duhova", u kojima sada mozgaju samo još uslužne firme - kako da vrate radnike na posao.
- Klijenti koje ste viđali tri, četiri, pet puta nedeljno, gotovo su nestali - kaže potpredsednik "Hospitality Holdings" i priseća se marta 2020, kada je pandemija zahvatila Njujork, koji broji više od 26.000 žrtava kovida-19.
Kompanije polažu nadu u vakcine, ali se suočavaju i sa još jednim problemom: ne žele svi radnici da se vrate na posao, ni kada prođe kriza. "PricewaterhouseCoopers" (PwC) je sproveo ovomesečno istraživanje koje pokazuje da 79% radnika smatra rad na daljinu - uspešnim.
Ipak, isto istraživanje je pokazalo da kancelarije još uvek ne odlaze u istoriju. Čak 87% ispitanika smatra da su one važno mesto za saradnju s kolegama i izgradnju odnosa. Veruju da je sastanak uživo korisniji i lakši u odnosu na onlajn viđanje preko Zoom-a.
Povratak kancelarijama svakako ne znači da će posao biti organizovan od ponedeljka do petka, od 9 do 17 sati, kao pre pandemije. Javljaju se novi modeli poslovanja, koji bi mogli da koriste i šefovima i zaposlenima. Stručnjaci takođe navode da kompanije treba da promene namenu radnih prostora.
To znači da bi zaposleni vreme u kancelarijama provodili radi mentorstva, druženja i podsticanja kreativnosti, dok bi slanje mejlova i obavljanje poziva mogli komotno da rade od kuće. U planu su i promene u enterijeru: fleksibilnije konferencijske sale, otvoreni prostori poput balkona i terasa, rotiranje radnika u prostoru, lični radni sto.
- Shvatite to kao pozorište u kojem imate različite scenografije za različite scene - kaže Dejvid Smit, koautor izveštaja "Cushman & Wakefield" o radnim prostorima u budućnosti.
To takođe znači da kancelarije mogu postati višenamenske: mogu imati teretane, kafiće, perionice veša, kako bi zaposleni osećali da im se isplati da se vrate na posao.
Još se ulaže u radne prostore
Fejsbuk je u avgustu potpisao ugovor o zakupu 730.000 m2 prostora u centru Njujorka, dok je portparol Gugla rekao za AFP da tehnološki div nastavlja sa širenjem svog kampusa u četvrti Chelsea.
"Greenberg Traurig", advokatsko društvo koje zapošljava 400 ljudi u Velikoj jabuci, postavilo je zaštite u slučaju kijanja, beskontaktne slavine, uređaje za dezinfekciju ruku. Uveli su i pojačanu ventilaciju, odvojili radne jedinice. Firma će uvesti i rotacije u dolasku zaposlenih na posao.
Lideri poslovnih četvrti takođe žele više zelenila u kancelarijama i više prostora za ručavanje na otvorenom, što nije bio slučaj pre pandemije.
(Telegraf Biznis)