I prodavci prave crne liste kupaca: Žalimo se na dostavu pošiljki, a mi znamo da budemo još gori
Zbog ovakvih neodgovornih kupaca, mnogi manji proizvođači su u ozbiljnim problemima
Navikli smo da su u igri dostave paketa negativci kurirske službe i kompanije od kojih poručujemo, jer nam naplaćuju više, kasne sa isporukom, ne donose proizvod do vrata, ili samo ostave obaveštenje gde nas pošiljka čeka...Ipak, zaboravljamo da smo često negativci upravo mi - kupci.
Udruženja potrošača prave svoje crne liste proizvođača i trgovaca, svako od nas ima svoju, ali ne znamo da se možda i mi sami nalazimo na nečijoj crnoj listi kupaca.
Naime, sve se češće dešava da kupci iz ovog ili onog razloga ne podižu prispele pakete, ne javljaju se kuririma na telefon, ili ih ostavljaju u pošti dok ne istekne pravo na ležarinu.
Zbog nepromišljenosti, neodgovornosti, nedostatka veremena, ili jednostavno zato što su se predomislili nakon impulsivne kupovine, kupci ne uzimaju poslate proizvode. Mnogi misle da je jedina posledica toga što nismo podigli poručeno to što će proizvod umesto kod nas, da završi ponovo kod prodavca koji je ponovo da ga proda i "nikom ništa", ali to nije istina.
Zbog ovakvih neodgovornih kupaca, mnogi manji proizvođači su u ozbiljnim problemima, jer osim što na sebe moraju da preuzmu poštarinu koju je trebalo kupac da plati, moraju da plate još toliki iznos za vraćanje neprimljene pošiljke na njihovu adresu.
To za jedan od prosečnih troškova poštarine za pakete znači da će prodavac umesto da zaradi onoliko kolika je vrednost paketa, biti u minusu bar 600 dinara, koliko iznosi dupla poštarina. Ovaj iznos se značajno uvećava ako je u pitanje neki teži paket, pa ovakav ceh može ozbiljno da ugrozi manje proizvođače i zanatlije koji se trude da prežive na tržištu.
U slučaju da je poslat kvarljiv proizvod, velike su šanse da bude u minusu i za cenu same roba koju više neće moći da proda. Upravo iz ovih razloga su i proizvođači i kupci, pogotovo oni kojima su glavni kanali prodaje društvene mreže, rešili da javno ocrne i osramote one koji su bez ikakvog javljanja i izgovora odlučili da ne preuzmu prispeli paket.
- Od danas ćemo za sve koji poručuju, a ne podižu pakete javno stavljati njihove profile na stranicu, čisto da još nekoga od kolega ne prevare - stoji kao upozorenje na jednoj Fejsbuk stranici.
- Stavimo ovde sve one koji su toliko drski i bezobrazni da poruče, a da ne podignu paket! Sve one koje nije briga za tuđe pare i vreme, sve one bezobraznice koje iz dosade poručuju stvari a nemaju novca - piše na drugom.
A ispod nepregledan niz profila.
I preduzetnici Tanji Jurić se slično desilo nekoliko puta.
- Moj posao je oslikavanje i štampa na futrolama za telefone. Te stvari se rade po porudžbini, kupac kaže šta želi i ja to dizajniram i odštampam, a onda im i pošaljem. Desilo mi se više puta, najčešće sa mlađim ženskim osobama, da ne podignu futrolu i da mi se vrati. Umesto da zaradim 600 dinara, ja skoro toliko dam na neplaćene poštarine za tamo i nazad, a tu futrolu mogu samo da bacim, jer je rađena po nečijoj zamisli - kaže ona.
U još su goroj situaciji poljoprivredni proizvođači, kojima se dešavalo da im se vrati gnjilo voće, ubuđano povrće ili pokvarene mesne prerađevine, pa su zato mnogi odlučili da vrše isključivo ličnu dostavu.
Sa druge strane, mnogi manji trgovci razmišljaju o tome da ukinu mogućnost plaćanja pouzećem i da obavežu kupce da im novac pre slanja uplate na račun, baš kako bi izbegli ovakve nemile situacije, što bi kupovinu putem interneta skoro pa obesmislilo.
(Telegraf Biznis)