Kineske kompanije na vrhu: Ni sankcije im ne mogu ništa, sve više se okreću i e-vozilima

Po svemu sudeći, Tesla dobija ljutu konkurenciju

Foto: Tanjug/AP

Kako se pisalo početkom marta, kineski gigant Huawei bi mogao ozbiljno da zakorači na tržište električnih automobila. Ova kompanija nema nameru da se zadrži samo na aktuelnom asortimanu, a slične planove ima i proizvođač pametnih telefona iz iste zemlje - Xiaomi.

Oni su, naime, najavili investiciju vrednu čak 10 milijardi dolara. Toliko planiraju da ulože u u sektor električnih vozila tokom narednih deset godina. Kompanija će u početku uložiti oko 1,52 milijarde dolara u filijalu kojoj će biti jedini vlasnik, a na mestu izvršnog direktora nove divizije naći će se isti čovek - Lei Jun.

Ova tema je generalno popularna širom sveta, a potražnja za električnim vozilima neprestano raste. Posebno se kineske kompanije interesuju za njihovu proizvodnju. U januaru je sličan potez napravio i softverski div Baidu, koji je najavio da će poslovanje u tom segmentu razviti kroz partnerstvo sa "Geely Automobile Holdingsom".

Očekuje se da će prodaja novih e-vozila činiti 50% ukupne prodaje novih vozila u Kini do 2035. godine, a podsećamo i da su XPeng i Li Auto prošle godine javno izašli na berze u SAD. Po svemu sudeći, Tesla dobija ljutu konkurenciju. Volkswagen i BMW takođe imaju slične planove.

Ipak, čini se da Kinezi za sada dominiraju, posebno imajući u vidu da nude aktuelne modele po pristupačnijim cenama. Na sve to, Kina se dosta dobro oporavila od posledica krize. Huawei je, između ostalog, saopštio da je prošle godine povećao prodaju i profit.

Iz kompanije kažu da je prodaja telefona, mrežne opreme i ostale tehnologije porasla 3,8 odsto u odnosu na 2019. godinu, na nivo od 135,8 milijardi dolara. Ipak, rast kompanije ostaje na nešto nižem nivou, zbog sankcija koje su uvele SAD. 

Video: Od Jakova do Novog Beograda stizaće se za samo 10 minuta: Auto-put Miloš Veliki dobija nastavak

(Telegraf Biznis)