Kineske kompanije na vrhu: Ni sankcije im ne mogu ništa, sve više se okreću i e-vozilima
Po svemu sudeći, Tesla dobija ljutu konkurenciju
Kako se pisalo početkom marta, kineski gigant Huawei bi mogao ozbiljno da zakorači na tržište električnih automobila. Ova kompanija nema nameru da se zadrži samo na aktuelnom asortimanu, a slične planove ima i proizvođač pametnih telefona iz iste zemlje - Xiaomi.
Oni su, naime, najavili investiciju vrednu čak 10 milijardi dolara. Toliko planiraju da ulože u u sektor električnih vozila tokom narednih deset godina. Kompanija će u početku uložiti oko 1,52 milijarde dolara u filijalu kojoj će biti jedini vlasnik, a na mestu izvršnog direktora nove divizije naći će se isti čovek - Lei Jun.
Ova tema je generalno popularna širom sveta, a potražnja za električnim vozilima neprestano raste. Posebno se kineske kompanije interesuju za njihovu proizvodnju. U januaru je sličan potez napravio i softverski div Baidu, koji je najavio da će poslovanje u tom segmentu razviti kroz partnerstvo sa "Geely Automobile Holdingsom".
Očekuje se da će prodaja novih e-vozila činiti 50% ukupne prodaje novih vozila u Kini do 2035. godine, a podsećamo i da su XPeng i Li Auto prošle godine javno izašli na berze u SAD. Po svemu sudeći, Tesla dobija ljutu konkurenciju. Volkswagen i BMW takođe imaju slične planove.
Ipak, čini se da Kinezi za sada dominiraju, posebno imajući u vidu da nude aktuelne modele po pristupačnijim cenama. Na sve to, Kina se dosta dobro oporavila od posledica krize. Huawei je, između ostalog, saopštio da je prošle godine povećao prodaju i profit.
Iz kompanije kažu da je prodaja telefona, mrežne opreme i ostale tehnologije porasla 3,8 odsto u odnosu na 2019. godinu, na nivo od 135,8 milijardi dolara. Ipak, rast kompanije ostaje na nešto nižem nivou, zbog sankcija koje su uvele SAD.
(Telegraf Biznis)