Još jedna prevara hara Srbijom: Sada su na meti korisnici Pošte Srbije

Krajem prošle godine takođe smo istakli da je "ovo doba fišinga", budući da su, prema podacima, te vrste hakerskih napada uvećane za čak 400%, a kako se tada navodilo - pokrenuo ih je rad od kuće

Foto: Pixabay

Tokom pandemije i masovnog rada od kuće došlo je do porasta tzv. fišing (eng. phishing) prevara na internetu, pri čemu su najugroženiji klijenti i korisnici banaka, pošti, osiguravajućih kuća i tome slično.

Nedavno je i poznata banka koja posluje u Srbiji ukazala na još jednu u nizu fišing obmanu, kada su uvideli da neki njihovi klijenti dobijaju mejl sa "malicioznim fajlom", koji dokazano nije stizao od banke.

Krajem prošle godine takođe smo istakli da je "ovo doba fišinga", budući da su, prema podacima, te vrste hakerskih napada uvećane za čak 400%, a kako se tada navodilo - pokrenuo ih je rad od kuće.

Do toga je došlo jer je veliki broj korisnika krenuo da radi od kuće, a veliki broj se prebacio na onlajn servise. Korišćenje digitalnih servisa je sada par stotina puta veće i tu su napadači osetili potencijal za većom zaradom - objasnio je tada Darko Šehović, specijalista za informativnu bezbednost Udruženja banaka Srbije.

Danas se dogodila još jedna slična onlajn prevara, a tiče se Pošte Srbije, iako zapravo nema veze s ovom institucijom. U toku je, navodi se, vrlo sofisticirana, jedna od najbolje ikada urađenih fišing prevara na našim prostorima.

Odnosi se na ljude koji žive i rade u Srbiji. Prevara počinje pristizanjem mejla (slika 1), gde se "napadač" lažno predstavlja kao Pošta Srbije: piše da vam je stigao paket i da treba da uplatite 36 dinara i kliknete na link.

Kada se klikne na link, otvara se prevarantska forma (slika 2) koja vrlo autentično izgleda. Navodno treba upisati broj svoje kartice i popuniti druga istaknuta polja. Ako to popunite, dajete broj svoje kartice (računa) prevarantima, koji mogu da troše vaš novac.

"Povodom prevarnih i lažnih mejlova koji stižu građanima, a u kojima se zloupotrebljavaju korporativna obeležja i ime JP Pošta Srbije, obaveštavamo javnost da Pošta Srbije ne stoji iza ovih aktivnosti, kao ni iza bilo koje druge akcije putem mejl poruka, interneta ili društvenih mreža", navodi se u današnjem saopštenju ovog preduzeća.

"Građanima savetujemo da, ukoliko prime mejl ili bilo koju drugu poruku sa simbolima Pošte, budu dodatno oprezni, da ne otvaraju linkove u primljenim porukama i da ne unose svoje podatke", dodaje se u saopštenju. Pošta Srbije je pozvala građane da u slučaju bilo kakve nedoumice, pozovu njen Kontakt centar:

Telefoni su: 0700 100 300 i 011 360 7788.

"Nadležne službe JP Pošta Srbije prate objave na društvenim mrežama i posebno vode računa o eventualnim zloupotrebama korporativnih obeležja preduzeća, o čemu korisnike redovno obaveštavaju na zvaničnoj internet stranici i Fejsbuk profilu Pošte Srbije", navodi se u saopštenju.

Napominje se da Pošta Srbije reaguje na uočene zloupotrebe prijavom Upravi kriminalističke policije protiv nepoznatih lica, zbog zloupotrebe korporativnih obeležja i imena JP Pošte Srbije.

Video: Ukoliko vam neko podvali falsifikovanu novčanicu, ovako ćete je prepoznati

(Telegraf Biznis)