Stariji automobil s manje pređenih kilometara ili noviji koji je prešao više? Evo odgovora

Između ostalog, od ključne važnosti je saznati kako se tačno s automobilom postupalo u prošlosti. Jedna od opcija je pregled kod auto-mehaničara

Foto: Audi

Prilikom kupovine polovnog automobila uvek se javi ista dilema: da li uzeti mlađi model sa više pređenih kilometara, ili starije vozilo, sa manjom kilometražom?

Odgovor na to pitanje je da stvari nisu tako jednostavne. Mnogo je faktora koji bi, uz godište i kilometražu, trebalo da utiču na vašu odluku u tom momentu.

Na primer, najpre je bitno odrediti koliko ste spremni da potrošite na popravke i održavanje, koja potrošnja goriva vam odgovara, i koja je to oprema bez koje "ne možete živeti"? Lista je poduža, ali se ne treba "zaglaviti" na njoj, piše Jutarnji.hr.

Postoje jednostavne smernice koje vam mogu pomoći da odlučite koji automobil je pravi za vas. Za početak, šta predstavlja mala kilometraža kod starijeg vozila? Uopšteno govoreći, bilo koji automobil koji je prešao manje od 15.000 kilometara godišnje od svoje proizvodnje - može se smatrati vozilom koje nije prešlo mnogo.

Međutim, bitno je ponovo naglasiti da stvari nisu tako jednostavne. Neki stariji automobili su možda prešli manje od 5.000 kilometara godišnje, što ne znači da u sebi imaju još stotine hiljada kilometara vožnje.

Prilikom kupovine starijeg automobila, bez obzira na njegovu kilometražu, važno je saznati što više o istoriji vozila. Tih 5.000 prosečnih godišnjih kilometara moglo bi značiti da je reč o "trećem" automobilu, koji nikada nije previše pažen, ili da je vožen isključivo na kratkim relacijama, što nikako nije dobro za "zdravlje" kola.

Čak i ako je automobil "stajao" duže vreme, može biti sasvim u redu - sve se svodi na okolnosti.

Foto: Unsplash

S druge strane, kupovina novijeg automobila s više kilometara ima svoje izazove. Bilo je manje vremena za lošije tretiranje novih vozila ili za zanemarivanje, te se često pronalaze u vidno boljem stanju, ali sjajni sloj boje i čist enterijer možda skrivaju druge probleme.

Uzmimo za primer automobil star tri godine, sa 60.000 kilometara na satu. To je vozilo velike kilometraže, ali tipično za nekoga ko svakodnevno ide kolima na posao. Ako je redovno održavan, ne bi trebalo da bude problema. Ali, ako je zamena ulja izostala samo jedne godine, vremenske promene su mogle uzrokovati značajne mehaničke probleme, koji neće odmah isplivati na površinu.

Od ključne važnosti je saznati kako se tačno s automobilom postupalo. Jedna od opcija je pregled kod auto-mehaničara, koji će rado ispitati auto koji planirate da kupite, uz određenu, minimalnu naknadu. To je mala cena u poređenju s vrednošću kupovine koju planirate da obavite.

Video: Vredeli su milione, a sada ih s otpada možete pokupiti po nikad boljim cenama

(Telegraf Biznis)