Biznis dostave u Srbiji više neće biti isti: "Zašto smo kupili Donesi i šta to znači za potrošače"
Hoće li nam dostava sada biti drugačija?
Srpsko tržište dostave hrane naručene putem mobilnih aplikacija vredi oko 10,8 miliona evra mesečno. Prema poslednjim dostupnim podacima, u Srbiji ima oko 356.000 korisnika aplikacija za dostavu hrane, a oni u proseku hranu naručuju 2,7 puta mesečno i da dostave prosečno vrede oko 1.300 dinara.
Upravo se desila i ogromna akvizicija a to je kupovina brenda Donesi od strane kompanije Glovo.
Naime, španska kompanija za multikategorijske dostave, Glovo, saopštila je ranije danas da će preuzeti brend "Donesi" u Srbiji, Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini, u okviru serije pojedinačnih akvizicija od gupe "Delivery Hero" u regionu u centralnoj i istočnoj Evropi.
Prema saopštenju, Glovo će od Diliverija, jedne od vodećih svetskih platformi za dostavu, takođe preuzeti brend "Foodpanda" u Rumuniji i Bugarskoj, kao i brend "Pauza" u Hrvatskoj.
Ukupna vrednost akvizicija je 170 miliona evra.
Proveravali smo šta to znači za tržište Srbije i za krajnje korisnike?
Da li će nam se menjati dostava?
- Ovaj dogovor će nam pomoći da ojačamo svoju prisutnost na tržištu na kojem smo već veoma snažni. Istovremeno, fokusiraćemo se na to da korisnicima ponudimo najbolje iskustvo dostave, zajedno sa pristupom bilo čemu u njihovom gradu - kažu iz kompanije Glovo za Telegraf Biznis.
Kako navode za naš portal, benefit za nove korisnike će biti stručnost kompanije Glovo i poznavanje tržišta, ali i globalno iskustvo, vrlo efektivna mreža partnerstava koju su već uspostavili i koju nastavljaju da razvijaju ovom transakcijom, kao i od širokog izbora proizvoda i usluga koje nude.
- Oduševljeni smo činjenicom da ćemo korisnicima platforme Donesi doneti iskustvo i ekspertizu te blisko sarađujemo sa timom i partnerima kako bi tranzicija prošla što je moguće glatkije. Na kraju, verujemo da će ova transakcija doneti dodatnu vrednost svim našim korisnicima i poslovnim partnerima, kao i sektoru dostave na zahtev u Srbiji – izjavio je Victor Răcariu, generalni menadžer kompanije Glovo za srednju i istočnu Evropu.
Očekuje se da će transakcije u Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Hrvatskoj, Crnoj Gori i Srbiji biti završene u sledećih nekoliko nedelja, nakon što se ispune svi neophodni uslovi i budu pribavljena potrebna regulatorna odobrenja. Akvizicija u Rumuniji će biti završena posle odobrenja nadležnih institucija za zaštitu konkurencije.
Kako su nam ranije rekli iz kompanije, u Srbii se najviše naručuje brza hrana, za čiju pripremu nije potrebno puno vremena kao što su pice, burgeri, testenine.
Hranu više poručuju žene nego muškarci. Podaci iz sedam gradova u Srbiji gde Glovo posluje pokazuju da su građani lojalni lokalnim specijalitetima, i da vole da ih naručuju. Takva navika je drugačija u odnosu na korisnike aplikacije u zemljama sa zapada Evrope, jer su tamo omiljeni razni međunarodni lanci, poput Burger Kinga ili Papa Joe’s, koji dominiraju na tim tržištima.
Dostava hrane je biznis koji se sve više se razvija, ali postoje i dalje izazovi koji se rešavaju u hodu. Neki od njih su logisika i broj dostavljača.
(V.B.)