Rimac se pohvalio spektaklom od automobila i Nikolu Teslu nazvao Hrvatom
Rimac je objasnio i zašto se automobil zove "nevera". Međutim, nije objasnio i kako je Nikola Tesla Hrvat
Prvi hrvatski produkcijski automobil, koji je do sada bio poznat kao C_Two, dobio je ime Nevera, po neočekivanoj i snažnoj mediteranskoj oluji koja "juri" Jadranskim morem. Vest je spektakularno obišla ne samo region, već i svet.
Rimac je za svoj električni hipersportski automobil do sada koristio oznaku C_Two, s obzirom da je u pitanju bio prototip, a automobil je dobio svoje komercijalno ime pod kojim će se prodavati širom sveta.
Rimac je C_Two prvi put prikazao javnosti u Ženevi 2018. godine. Dve godine kasnije hrvatski proizvođač planirao je da predstavi produkcijsku verziju, ali ga je u tome omela pandemija koja dovela do otkazivanje sajma u Ženevi 2020.
U poslednjih godinu dana kompanija Rimac Automobili okončala je svetsku homologaciju svog vozila. U procesu su "polupali" nekoliko primeraka C_Two da bi se proverila njegova bezbednost i kako bi dobili sve potrebne dozvole da se automobil može registrovati i bezbedno voziti širom sveta.
Rimac Nevera koštaće od 2 miliona evra, a u planu je serija od samo 150 vozila. Automobil ima čak 1.914 konjskih snaga i 2.360 Nm, razvija maksimalnih 412 kilometara na sat i do 100 km/h ubrzava za fantastičnih 1,85 sekundi.
Do 200 na sat stiže za samo 4,3 sekunde, dok mu je za postizanje brzine od 300 km/h dovoljno 9,3 s!
Rimac je objasnio i zašto se automobil zove "nevera".
- Razvijena i proizvedena u kompaniji Rimac Automobili u Hrvatskoj, Nevera nosi i hrvatsko ime koje simbolično odražava izvanredne performanse koje može da oslobodi u tren oka. Nevera je moćna mediteranska oluja, nabijena munjama, koja se pojavljuje veoma brzo i snažno. Svojom izuzetnom brzinom i snagom, Rimčev hiperautomobil sa neverom deli ne samo ime, nego i narav - piše na zvaničnom sajtu Rimca.
Međutim, nije objasnio i kako je Nikola Tesla Hrvat.
Naime, u opisu specifikacija novog modela, navodi da je logično da automobil bude električni jer je "Hrvatski inženjer i futrista "Nikola Tesla", radio na razvoju električne energije koja je jedan od najranijih i najefikasnijih oblika napajanja. Specijalizirajući se isključivo za električne performanse, sposobni smo da i izvučemo najekstremnije performanse iz naših automobila", piše u postu.
Podsetimo, odavno traju rasprave oko Teslinog porekla između Srbije i Hrvatske. Međutim, Tesla se izjašnjavao kao Srbin. Uostalom, sahranjen je uz pesmu "Tamo daleko".
Slično se dogodilo i pre dve godine, negde baš ovih dana, kada je izjava Ilona Maska, izvršnog direktora Tesle, koji je na Tviteru napisao kako se "nada da će već sledeće godine proširiti posao na Slovačku, Hrvatsku, Srbiju i većinu zemalja istočne Evrope", podigla dosta medijske prašine.
(Telegraf Biznis)