Prvi među jednakima: IDEA pokazala kako se trči Maraton bez barijera

IDEA je i ove godine, osmi put za redom, kao sponzor podržala realizaciju 34. Beogradskog maratona i zajedno sa organizatorima pokrenula kampanju za život bez barijera kojom se ukazuje na probleme sa kojima se suočavaju ljudi sa različitim oblicima i stepenom invaliditeta

Foto: Promo

U Srbiji, prema podacima Saveza gluvih i nagluvih Srbije, ima oko 70.000 osoba kojima je prvi jezik srpski znakovni jezik, a samo u Beogradu živi preko 5.000 gluvih i nagluvih osoba. Sa ciljem da ukaže na to da je malo potrebno da bismo se bolje razumeli, IDEA, Roda, Mercator i Beogradski maraton pokrenuli su kampanju Bez barijera kroz koju na bilbordima i kroz društvene mreže pokazuju kako se na znakovnom jeziku kaže HVALA, MARATON, POBEDA, ZAJEDNO, PODRŠKA, JEDNAKI, SNAGA, LJUBAV, HAJDE DA TRČIMO ZAJEDNO.

- Ovogodišnji Maraton pod nazivom "Bez barijera" mnogo toga govori. Kada govorimo o pristupačnosti za osobe sa invaliditetom, najčešće se podrazumeva u javnosti fizička pristupačnost: rampa, lift itd. Zajednici gluvih pristupačnost podrazumeva informacije i komunikaciju. Kompanija IDEA je jedina prepoznala važnost jednakog pristupa komunikaciji. Dakle cilj ove promocije i ove kampanje jeste jednakost u komunikaciji. Jako smo zadovoljni i mnogo smo srećni što učestvujemo u ovogodišnjem Maratonu - izjavila je predsednica Gradske organizacije gluvih Beograda i ukazala na to da su se već na samom Maratonu videli efekti kampanje i ljudi koji pokazuju reči na znakovnom jeziku.

I ove godine Mercator-S je kompanija sa najviše prijavljenih trkača – čak 60, a podrška i inspiracija za kampanju “bez barijera” došla je prirodno i uz veliko zadovoljstvo, jer u ovoj kompaniji radi više od 160 ljudi koji imaju različite oblike invaliditeta.

- Ako razmislimo, glavni jezik Maratona je zapravo jezik tela i zbog toga mislimo da smo kampanjom poslali snažnu poruku i pokazali da je zapravo jako malo potrebno da bismo se svi bolje razumeli. U našoj kompaniji radi više od 160 ljudi sa različitim stepenom invaliditeta. To su naše drage i vredne kolege. Zbog njih i mnogih drugih potrudili smo se da kreiramo kampanju koja će nešto promeniti, jer znamo da svaka kompanija i organizacija u svom domenu mogu da urade više. Znamo, jer mi to već 20 godina radimo, i zbog toga verujemo da su Maraton bez barijera i ova kampanja simboličan korak koji nas vodi u svet u kome neće biti barijera ni za koga - izjavio je Marko Vlahović, dugogodišnji učesnik na polumaratonskim trkama iz kompanije Mercator-S.

Ovogodišnji Beogradski maraton obeležio je veliki broj prijavljenih osoba sa invaliditetom, ali i kampanja za život bez barijera kojom je IDEA dala mogućnost da svako učenjem i korišćenjem znakovnog jezika bude svojevrsni maratonac.