Do septembra svi nazad na posao: "Prošla godina nije imala suštinu, uprkos dobrim rezultatima"
Zaposleni će morati da dolaze u kancelarije minimum tri dana nedeljno, navodi se u memorandumu koji je poslat osoblju, a koji je napisao izvršni direktor Epla, Tim Kuk
Pandemija je sredinom marta 2020, kada je uzela maha u celom svetu, donele brojne promene koje svakako nisu zaobišle ni poslovni svet. Najveća promena bio je masovni prelazak na rad od kuće, kako za same zaposlene, tako i za poslodavce iz raznih sektora gde je to bilo moguće ostvariti.
Ubrzo je postalo jasno da rad na daljinu, zapravo, može da funkcioniše i da ima brojne prednosti, mada ovih dana evroparlamentarci ukazuju i na njegove ne tako bezazlene mane. Sve u svemu, velike tehnološke kompanije su ga "priznale" među prvima, i još letos izvestile da bi mogao postati trajna praksa.
Sada je tehnološka kompanija iz SAD, Epl (Apple), najavila radnicima da će do septembra morati da se vrate u kancelarije. Ali, neka nova-stara pravila ostaju na snazi.
Zaposleni će morati da dolaze u kancelarije minimum tri dana nedeljno, navodi se u memorandumu koji je poslat osoblju, a koji je napisao izvršni direktor Epla, Tim Kuk.
Timovi koji moraju da rade lično i budu prisutni u kancelariji - radiće četiri ili pet dana. To takođe nije ništa novo, budući da su se i druge velike kompanije, poput Fejsbuka i Tvitera, "ograđivale", rekavši da će dolazak na posao biti obavezan za sve koji ne mogu da rade od kuće - zbog prirode svog posla.
Epl je saopštio osoblju i da će moći da se prijave za rad od kuće, ali samo po dve nedelje godišnje. Ipak, menadžeri će morati da odobre zahtev za rad na daljinu svakog radnika pojedinačno. Kuk je objasnio da, bez obzira na brzi prelazak na rad na daljinu, to nije bila adekvatna zamena za kontakt uživo.
- Iako smo dosta toga postogli dok smo radili od kuće, istina je da je prošloj godini nedostajala suština: a to je kontakt sa drugim ljudima - rekao je Kuk.
Inače, tehnološkom gigantu čiji je najpopularniji proizvod Ajfon (iPhone), prihodi su znatno skočili za vreme pandemije, do čak 50 odsto na godišnjem nivou, i to najviše zbog prodaje ovog aparata. Uprkos dobrim rezultatima, Epl je zadržao malo konzervativnije stavove u pogledu politike rada od kuće od ostalih tehnoloških divova.
(Telegraf Biznis)