Da li će Ferero i Nutela ikad biti "zdrave" namirnice? Evo šta vlasnik misli o tome
"Verujemo da se sve vrste hrane mogu konzumirati kao deo raznovrsne i uravnotežene ishrane, ne isključujući određene namirnice", misle u Fereru
Milijarder koji stoji iza proizvođača namaza Nutela i čokolade Ferero Rošer zauzet je stvaranjem carstva druge hrane, naizgled manje vođen zdravstvenim i nutricionističkim trendom koji je zahvatio njegove veće rivale.
Plan Đovanija Feresa da kupi britanskog proizvođača kolačića Burtons i nedavno pokretanje barova sa sladoledom bili su poslednji u nizu poteza koji pokazuju da se drži slatkih grickalica zbog kojih je njegova porodica postala jedna od najbogatijih na svetu.
Nenaklonjen spoljnim investitorima, izvršni predsednik Ferero Grupe izgleda da odoleva segmentu prehrambene industrije koji je u velikoj meri u sukobu sa zdravstvenim regulatorima i promenljivim potrošačkim trendovima. Primera radi, dok se lideri industrije poput Nestlea sve više okreću oblastima poput vitamina, biljne hrane i proizvoda za kućne ljubimce za budući rast.
Strategija stavlja italijansku kompaniju u dobar položaj da iskoristi postpandemijski prelazak na kućnu upotrebu.
Ferero je prijavio neto prodaju od 12,3 milijarde evra (14,6 milijardi dolara) tokom godine koja se završila prošlog avgusta, što je za oko 8% više u odnosu na prethodnu godinu, prema prijavama. Noviji proizvodi poput keksa Nutela pomogli su povećanju prodaje zajedno sa ustaljenom ponudom, navodi se u najnovijim izveštajima kompanije.
Ferero, sa sedištem u Albi na severozapadu Italije, jedna je od najvećih multinacionalnih prehrambenih kompanija u zemlji, sa brendovima koji takođe uključuju Kinder Bueno i Tik Tak. Procenjuje se na 24 milijarde dolara, dok su Đovani i njegova porodica "teški" oko 35 milijardi dolara.
Kompanija je ovog proleća predstavila barove sladoleda Ferero Rošer i Rafaelo u evropskim supermarketima. Sa kompanijom Burtons u Velikoj Britaniji, kompanija će steći dodatne popularne brendove.
Zdravstveni trendovi
Big Fud je poslednjih godina pod sve većim pritiskom potrošača i vlada da proizvode pravi zdravije usred sve veće gojaznosti i dijabetesa. Nestle se, sa jedne strane, usredsredio na nabavku prehrambenih dodataka i vitamina, kao i na širenje svog poslovanja na bazi kafe i biljaka.
Fererova korporativna stranica sadrži odeljak u kome su izneti njeni stavovi o „odgovornoj potrošnji“.
- Verujemo da se sve vrste hrane mogu konzumirati kao deo raznovrsne i uravnotežene ishrane, ne isključujući određene namirnice, određene sastojke ili hranljive materije - piše kompanija na sajtu. „Jedan od naših korporativnih ciljeva je da pomognemo potrošačima da donesu pravilan izbor kada je reč o hrani i da usvoje raznoliku i uravnoteženu ishranu.“
Zbog toga su odlučili da kupe i "Eat Natural" koji isporučuje "zdrave" grickalice. Ipak, Đovani se još uvek kladi na to da se potrošači neće potpuno odreći slatkiša.
- Racionalno je da će se Fererova strategija rasta i dalje fokusirati na poslovne linije na kojima je kompanija izgradila svoje finansijsko zdravlje i stručnost - kažu marketinški stručnjaci.
(Telegraf Biznis)