Saznajemo: Rockwell Automation ulaže u Srbiju, šef Pjer Tesner nam otkriva zašto je odabrao baš nas

"Naša posvećenost Srbiji daleko prevazilazi kancelariju. Ono što nas kod vas zaista privlači su rudarstvo, automobilska industrija i gume - taj biznis cveta", otkriva sagovornik Telegraf Biznisa

Tesner govori za naš portal o tome zašto su se odlučili da otvore kancelariju baš na Novom Beogradu/Foto: Shutterstock, Rockwell

Kompanija Rockwell Automation stiže u Srbiju, rečeno je za Telegraf Biznis u sedištu te kompanije. Regionalni direktor za Centralnu i Istočnu Evropu, Pjer Tesner (Pierre Teszner) govori za naš portal o tome zašto su se odlučili da otvore kancelariju baš na Novom Beogradu i šta je to što donose na ove prostore.

Tesner nam u intervjuu otkriva i kako planiraju da uključe lokalnu industriju u Rocwell koja je najveća svetska kompanija posvećena industrijskoj automatizaciji i digitalnoj transformaciji.

Sa više od 20 godina iskustva u oblasti korporativne strategije, Tesner pomaže preduzećima da uvećaju tržišni udeo u izazovnim okruženjima. Trenutno primenjuje veštine planiranja, izvršavanja i vođenja kroz više kanala kako bi pomogao evropskim proizvođačima da postanu više digitalni. Pored izgradnje okvira za strateške promene, Tesner trenira i talente.

Međunarodna karijera pružila mu je mogućnost da razmotri globalni uticaj na određeni projekat. Kolege za njega kažu da je empatičan, međukulturalni vođa, i specijalizovan je za pretvaranje dugoročnih strategija u besprekorne, isplative akcione planove. Od čega i počinjemo ovaj intervju:

  • Zašto ste baš odabrali Srbiju za svoju kancelariju, šta je to od poslovnih uslova koje nudi?

- Uvek tražimo načine za širenje i rast. Postoji mnogo načina za rast. Možete ići organski ili neorganski. Ovog puta tražimo regione u Centralnoj i Istočnoj Evropi. Postoji niz postojećih – možemo reći starih kupaca, i već imamo dosta instalirane opreme u poslednjih 20-25 godina. Kada je reč o projektima koji dolaze, posebno u automobilskoj industriji ili rudarstvu, mislili smo da je zaista krajnje vreme da investiramo u Srbiju. U Srbiji vidimo mogućnosti za rast, kao i veoma dobro obrazovanu prodajnu snagu i vrlo razumne troškove poslovanja.

  • Šta kupci mogu da očekuju od kancelarije ovde?

- Kao što sam već rekao, imamo nekoliko kupaca koji koriste naša rešenja u Srbiji tokom poslednjih 20-25 godina. Za poslovanje u ovom sektoru morate da imate licencu. Ako želite da možete da servisirate instaliranu bazu, potrebno je da imate određenu licencu koja ide uz pravno lice. Zbog toga je neophodno da imamo kancelariju.

To znači da od sada kupci mogu da očekuju da budemo mnogo agilniji u opsluživanju njihovih ulaganja u Rockwell tehnologije i da ih dovedemo na viši nivo. Takođe, možemo da im pomognemo da očuvaju svoja ulaganja kako bi mogli da iskoriste najviše benefita od Rockwell tehnologija.

Kao Rockwell, sada smo u mogućnosti da se obratimo svakom novom kupcu sa softverskim rešenjima koja su u velikoj meri vođena rešenjima i uslugama. Za razliku od standardnih proizvoda koji idu kroz partnerske kanale. Dakle, ovaj direktni pristup - nezavisno od postojeće baze naših starih kupaca - takođe je moguć putem ove kancelarije odnosno pravnog lica.

  • A kada govorimo o samoj industriji, da li ćete pomoći da se razvija i na lokalu?

- To je jedan od ključnih elemenata našeg poslovnog plana. U Srbiji već imamo mnogo partnera sa kojima radimo na različitim projektima, sa različitim lokalnim i međunarodnim kupcima u poslednjih 30 godina.

Sada smo, naravno, u procesu rasta i opremanja kancelarije sa ljudima koji su posvećeni Rockwellu. Naša posvećenost Srbiji daleko prevazilazi kancelariju, jer preko nje postajemo mnogo aktivniji u servisiranju investicija kupaca, pa ćemo tako moći da uvećamo veličinu naših sistemskih integratora i našeg distributerskog poslovanja u poslovanju sa Rockwellom.

Dakle, to nije samo posvećenost novim zaposlenima, koji će biti zaposleni u novoj kancelariji, već i sposobnost da razvijamo Rockwell poslovanje naših kupaca, a samim tim i naših partnera. To rezultira rastom više obučenih ljudi za Rockwell, ne samo u našoj kancelariji, već i kod naših partnera.

Želeo bih da istaknem snagu i dugoročno prisustvo našeg poslovanja u Srbiji - tu smo da ostanemo/Foto: Shutterstock
  • Da li planirate širenje na region?

- Kao što sam rekao, Srbija je mesto gde već imamo bazu za poslovanje. Osnivanje kancelarije umanjuje rizik, jer definitivno možemo bolje da opslužujemo naše postojeće kupce.

To nam dozvoljava da se pozabavimo i značajnim brojem projekata koje nazivamo „bluebird“, a to su veliki projekti. Činjenica je da sada imamo kancelariju sa našim ljudima što nam omogućava da servisiramo vrlo velike projekte sa stanovišta automatizacije, ali i sa stanovišta digitalizacije. Kao što je, na primer, softver za produktivnost iz proizvodnih izvršnih sistema, Industry 4.0 itd. Sve ove vrste rešenja i usluga, uključujući naš softver, sada su omogućene osnivanjem kancelarije Srbiji.

  • Kako radite u industriji automatizacije, šta očekujete da vidite na evropskom tržištu u narednih 5 godina, da li Srbija ima tu potencijal?

- U centralnoj i istočnoj Evropi možemo videti nekoliko segmenata industrije koji će doživeti procvat u narednim godinama.

Broj jedan su, naravno, farmaceutski proizvodi, biomedicina, bioinženjering, ono što mi obično nazivamo naukama o životu. Čitav ovaj segment cveta zbog pandemije, ali naravno, videćemo još mnogo razvoja u tom sektoru.

Drugi je očigledno kontinuirano širenje sektora proizvodnje hrane i pića. Treći sektor je automobilska industrija, posebno netradicionalna automobilska industrija, električna vozila i baterije. Tu možemo videti neke velike investicije i novoosnovana preduzeća.

Međutim, ovo za sada još nije slučaj sa Srbijom, ali možda će i doći.

Ono što nas zaista privlači u Srbiji su rudarstvo, automobilska industrija i gume. Srbija posebno nudi vrlo živopisan sektor u proizvodnji guma. To vidimo nešto manje u kontinentalnoj Evropi - van Srbije. Proizvodnja guma u ​​Srbiji cveta, i to ne samo od strane „evropskih igrača“, već i od Japanaca i Kineza.

Zatim imamo još jedan segment, a to je rudarstvo. Srbija je veoma bogata u pogledu podzemnih resursa i tu možemo da vidimo puno investicija. Takođe, mnogi tradicionalni partneri koje imamo u Rockwellu dolaze iz ova dva segmenta.

  • Digitalizacija je u toku u Srbiji, i na gotovo svim važnim je agendama. Međutim, malim i srednjim preduzećima to ide malo sporije - kako vi to gledate iz vašeg ugla i na koji način vaša kompanija može da doprinese da se poboljša?

- Za to imamo dva pristupa. Veći kupci se uglavnom vraćaju - treba im se direktno obratiti jer posluju prekogranično, to su međunarodne kompanije. U Srbiji ih je malo.

Najveći deo poslovanja u Srbiji - proizvodna industrija - napravljena je od malih i srednjih preduzeća koja su uglavnom lokalno orijentisana. Ovde moramo imati pristup ka partnerima. To znači da imamo vrlo konkurentno rešenje za digitalizaciju koje kanališemo putem našeg sistemskog integratora. Dakle, ovo ima dvostruku prednost. Ne samo da omogućuje nižu cenu u ponudi rešenja lokalnim kupcima, već mogu da dugoročno budu tamo, komuniciraju na lokalnom jeziku i u blizini kupaca, kako bi im omogućili da povećaju svoje ulaganje.

Lično, mislim da je za nas krajnji cilj u nastavku jačanja naših partnera, tako da oni budu u mogućnosti da ponude vrlo isplativa rešenja, počevši od malih, a zatim težeći ka velikim.

Ono što nas zaista privlači u Srbiji su rudarstvo, automobilska industrija i gume/Foto: Shutterstock
  • Šta, kao osoba zaposlena u Rockvell Automationu, očekujete od Beograda i Srbije kada je vaše poslovanje u pitanju?

- Srpsko tržište poznajemo kroz objektiv postojećih kupaca. Dakle, sve što je van postojećih kupaca u rudarskom ili sektoru guma biće otkriće za nas. Radujemo se novim izazovima i što ćemo nastaviti da rastemo zajedno sa srpskom ekonomijom, uz postepenu ekspanziju u široke oblasti koje nismo pokrivali.

  • Šta lično očekujete od Beograda i Srbije?

- Radujem se dolasku u Beograd. Deo smo Američke privredne komore, tako da ćemo definitivno krenuti sa velikim entuzijazmom kada se radi o brzom razumevanju kako se tržište razvija, i jedva čekamo da upoznamo različite kupce kojima će naša rešenja možda trebati. Ovo bi bila moja prva očekivanja, da budem tamo i počnem da se sastajem sa različitim kupcima.

  • Da li imate li poruku za čitaoce i kupce?

- Da, definitivno imam. Želeo bih da istaknem snagu i dugoročno prisustvo našeg poslovanja u Srbiji - tu smo da ostanemo. Ovde smo da služimo modernizaciji industrije i proizvodnog sektora. Veoma smo zainteresovani za to da se vlasnici lokalnih kompanija i menadžeri kompanija jave da nas posete u Beogradu u našoj kancelariji i počnu da razgovaraju o svojim problemima i izazovima i da zajednički osmislimo planove za poboljšanja sa ciljem ostvarenja najboljih rezultata u produktivnosti.

  • Šta mislite da je najbolja prilika za kupce - iz vaše perspektive? Koji bi proizvodi i ponude mogli da im budu zanimljivi?

- Veoma dugo radim u zemljama u razvoju. Dolaze često iz nepotpuno automatizovanih postrojenja; pitaju nas šta mogu da urade u cilju povećanja svoje produktivnosti.

Pristup nikad nije crno-beli, da biste iskoristili blagodati digitalizacije, morate neke oblasti da dovršite automatizacijom – jer ako nema automatizacije, nema ni podataka. Prvi deo putovanja za mnoge srpske kupce u proizvodnom sektoru bio bi sagledavanje njihovih industrijskih pogona i detektovanje „crnih tačaka“ (oblasti koje ne mogu da pošalju podatke).

Jednom kada automatizujemo ove delove, možemo da pređemo na drugu fazu i prodaju inovativnih rešenja u digitalizaciji sa ciljem efikasnije orkestracije proizvodnje da bismo imali uvid iz podataka za vođenje produktivnijeg održavanja itd, a takođe i pružanje veće zaštite od napada na sajber bezbednost.

Ako ne vidimo podatke koji dolaze iz mašina, digitalizacija ne može u potpunosti da ostvari svoj potencijal, sve dok se ove praznine u automatizaciji ne popune.

Video: Oblikujmo budućnost: Kako su sve kompanije postale IT kompanije

(Telegraf Biznis)